Case study pozycjonowanie SEO – Dystrybutor suplementów diety2020-10-30T11:49:41+01:00

WingsBridge promuje nowy sklep dystrybutora suplementów diety z rezultatem 620% ROAS w ciągu 1 roku – Pozycjonowanie (SEO) oraz kampania Google Ads.

Czytaj dalej

~620%
ROAS

Zwrot z reklam ROAS = przychody / koszt reklamy * 100%

ROAS = (892 000 zł / 144 000 zł * 100%) = 620%

Roczne wydatki 144 000 zł na marketing skutkowały przychodem netto z samego nowego sklepu internetowego 892 000 zł.

Innymi słowy 1 zł wydatków na reklamę skutkowało 6,2 zł przychodu netto

~117%
ROI

Zwrot z inwestycji ROI = zysk netto / koszty uzyskania przychodu * 100%

ROI = 480 400 zł / 411 600 zł * 100 % = 117%

Przychody netto: 892 000 zł

Koszty netto:
– Koszt reklam SEO i Ads: 144 000 zł
– Szacowany koszt produktów (30% wartości): 267 600 zł
Suma koszty uzyskania przychodu (KUP): 411 600 zł

Zysk netto: 892 000 zł – 411 600 zł = 480 400 zł

Innymi słowy 1 zł zainwestowanego kapitału przyniosło 1.17 zł zysku netto

Wszystkie kwoty wyrażone w wartościach netto.

1. Cel kampanii

  • Zwiększenie leadów i sprzedaży B2B – bezpośrednio do aptek
    Sklep zgłosił się do nas z projektem skupionym na ich klientach B2B. Podstawowym celem było zwiększenie łącznej liczby leadów o najwyższej dochodowości i najdłuższym cyklu życia.

  • Dotarcie również do klientów indywidualnych

    Zadbanie o dotarcie również do indywidualnych konsumentów.

  • Całkowity wzrost sprzedaży
    Równie ważnym celem do zwiększenia liczbę odwiedzin w sklepie, było skupienie się na jakości ruchu i stron zwiększeniu ogólnych przychodów sklepu.

blank
WingsBridge Analiza SEO

2. Wyzwania

  • Promowanie nowego sklep internetowy bez żadnej historii
    Szybciej i łatwiej pracować ze stronami, które mają jakąkolwiek historię ze względu na zgromadzone dane.

  • Relatywnie niski budżet
    Całkowity łączny budżet projektu wynosił w pierwszym roku 12 000 zł / mies. głównie z przeznaczeniem na pozycjonowanie (SEO) oraz Google Ads.

3. Strategie – Wdrożenie

  • Konieczna gruntowna analiza konkurentów i szans na rynku
    Ze względu na brak historii działań w Internecie jeszcze ważniejsza niż zwykle była precyzyjna analiza konkurencji oraz rynku w celu zgromadzenia najlepszych praktyk konkurencji, wprowadzenia zmian na stronie oraz przygotowania kampanii.

  • Budżet Google Ads sprawdzający dopasowanie i najlepiej konwertujące frazy i kategorie
    Często niedocenianym aspektem Google Ads jest możliwość włączenia kampanii z dnia na dzień i pozyskanie wartościowych informacji już w przeciągu kilku tygodni. Zaledwie w miesiąc uzyskaliśmy zwrot z wydatkowanego budżetu i bezcenne wstępne dane do pozycjonowania.
  • Pozycjonowanie (SEO)
    Proces pozycjonowania w dużym uproszczeniu polegający na:

    • Wprowadzaniu zmian i optymalizacji na stronie oraz
    • Pozyskiwaniu linków zwrotnych, stopniowo zwiększających autorytet i pozycje strony

    Kluczowa dla sukcesu była odpowiednia kolejność działań i promowanie produktów o największym potencjale od samego początku, dzięki czemu zainwestowane środki zwróciły się już pierwszych miesiąca.

WingsBridge kampanie Google Ads
WingsBridge optymalizacja SEO

4. Wyniki

  • Marka odniosła sukces rynkowy
    Dzięki ścisłej obustronnej współpracy i realizacji konkretnego planu roczne wydatki 144 000 zł na marketing skutkowały przychodem z samego nowego sklepu internetowego 892 000 zł (ROAS na poziomie 620%)
  • Czynniki sukcesu
    Ważnymi czynnikami sukcesu były:

    • doskonałe zrozumienie potrzeb i wyzwań biznesu poprzez ścisłą, bieżącą współpracę oraz
    • stała kwota budżetu miesięcznego alokowana na bieżąco w obszary o największym bieżącym potencjale.

Skontaktuj się i zobacz, co możemy dla Ciebie zrobić

MAIL:
WingsBridge Digital: kontakt@wingsbridge.pl

TEL.:
WingsBridge Digital.: +48 516 025 113

Kampanie Ads
Zgoda 1 *
reCAPTCHA
Sending