WingsBridge promuje nowy sklep dystrybutora suplementów diety z rezultatem 620% ROAS w ciągu 1 roku – Pozycjonowanie (SEO) oraz kampania Google Ads.
SPRAWDŹ PRZYKŁAD NASZYCH DZIAŁAŃ
~0%
ROAS
Zwrot z reklam ROAS = przychody / koszt reklamy * 100%
ROAS = (892 000 zł / 144 000 zł * 100%) = 620%
Roczne wydatki 144 000 zł na marketing skutkowały przychodem netto z samego nowego sklepu internetowego 892 000 zł.
Innymi słowy 1 zł wydatków na reklamę skutkowało 6,2 zł przychodu netto
~0%
ROI
Zwrot z inwestycji ROI = zysk netto / koszty uzyskania przychodu * 100%
ROI = 480 400 zł / 411 600 zł * 100 % = 117%
Przychody netto: 892 000 zł
Koszty netto:
– Koszt reklam SEO i Ads: 144 000 zł
– Szacowany koszt produktów (30% wartości): 267 600 zł
Suma koszty uzyskania przychodu (KUP): 411 600 zł
Zysk netto: 892 000 zł – 411 600 zł = 480 400 zł
Innymi słowy 1 zł zainwestowanego kapitału przyniosło 1.17 zł zysku netto
1. CEL KAMPANII
- Zwiększenie leadów i sprzedaży B2B – bezpośrednio do aptek
Sklep zgłosił się do nas z projektem skupionym na ich klientach B2B. Podstawowym celem było zwiększenie łącznej liczby leadów o najwyższej dochodowości i najdłuższym cyklu życia. - Dotarcie również do klientów indywidualnych
Zadbanie o dotarcie również do indywidualnych konsumentów. - Całkowity wzrost sprzedaży
Równie ważnym celem do zwiększenia liczbę odwiedzin w sklepie, było skupienie się na jakości ruchu i stron zwiększeniu ogólnych przychodów sklepu.
2. WYZWANIA
- Promowanie nowego sklep internetowy bez żadnej historii
Szybciej i łatwiej pracować ze stronami, które mają jakąkolwiek historię ze względu na zgromadzone dane. - Relatywnie niski budżet
Całkowity łączny budżet projektu wynosił w pierwszym roku 12 000 zł / mies. głównie z przeznaczeniem na pozycjonowanie (SEO) oraz Google Ads.
3. STRATEGIE - WDROŻENIE
- Konieczna gruntowna analiza konkurentów i szans na rynku
Ze względu na brak historii działań w Internecie jeszcze ważniejsza niż zwykle była precyzyjna analiza konkurencji oraz rynku w celu zgromadzenia najlepszych praktyk konkurencji, wprowadzenia zmian na stronie oraz przygotowania kampanii. - Budżet Google Ads sprawdzający dopasowanie i najlepiej konwertujące frazy i kategorie
Często niedocenianym aspektem Google Ads jest możliwość włączenia kampanii z dnia na dzień i pozyskanie wartościowych informacji już w przeciągu kilku tygodni. Zaledwie w miesiąc uzyskaliśmy zwrot z wydatkowanego budżetu i bezcenne wstępne dane do pozycjonowania. - Pozycjonowanie (SEO)
Proces pozycjonowania w dużym uproszczeniu polegający na:
Wprowadzaniu zmian i optymalizacji na stronie oraz pozyskiwaniu linków zwrotnych, stopniowo zwiększających autorytet i pozycje strony.Kluczowa dla sukcesu była odpowiednia kolejność działań i promowanie produktów o największym potencjale od samego początku, dzięki czemu zainwestowane środki zwróciły się już pierwszych miesiąca.
4. WYNIKI
- Marka odniosła sukces rynkowy
Dzięki ścisłej obustronnej współpracy i realizacji konkretnego planu roczne wydatki 144 000 zł na marketing skutkowały przychodem z samego nowego sklepu internetowego 892 000 zł (ROAS na poziomie 620%) - Czynniki sukcesu
Ważnymi czynnikami sukcesu były:
doskonałe zrozumienie potrzeb i wyzwań biznesu poprzez ścisłą, bieżącą współpracę oraz stała kwota budżetu miesięcznego alokowana na bieżąco w obszary o największym bieżącym potencjale.