Jak dodać wizytówkę Google Moja Firma

Szacowany czas czytania: 5 minut

W tym poście dowiesz się:

Jak dodać wizytowkę Google Moja Firma

Wizytówka Google to świetny sposób na zwiększenie lokalnych zasięgów i spopularyzowanie swojej firmy. W dodatku specjalnie opracowany proces w Google Moja Firma jest łatwiejszy, niż mogłoby się wydawać. W tym artykule znajdziesz wyjaśnienia, dlaczego Moja Wizytówka to dobry pomysł, a także porady jak dodać firmę do map Google. Zaczynamy!

Google Moja Firma – zalety

Szczególnie dla firm działających na rynku lokalnym ważna jest widoczność w lokalnych wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie lokalne – bo taką nazwę noszą tego typu działania pomagają pozyskać lokalnych klientów, którzy poszukają konkretnych firm i usług w pobliżu. Dla dentysty czy mechanika samochodowego działającego przykładowo w Legnicy najważniejsze jest przecież, by jego oferta pojawiła się u klientów znajdujących się w okolicy, a nie w Warszawie czy Łodzi. W przypadku wielu podmiotów działających w mniejszych miejscowościach wizytówka firmy w Google może okazać się najłatwiejszym i najskuteczniejszym sposobem na wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Jak to możliwe? Wyniki w ramach Google wizytówki wyświetlają się najczęściej wraz z mapą powyżej wyników wyszukiwania organicznego. Zazwyczaj pojawiają się 3 pierwsze wyniki z Google maps, które na urządzeniach mobilnych zajmują większą część ekranu – jeśli wśród nich znajdzie się wizytówka twojej firmy, to masz ogromne szanse na zwiększenie popularności twojej oferty.

Z zalet Moja Firma Google korzyści odnosić mogą nie tylko przedsiębiorcy z mniejszych miejscowości – także dla tych działających w dużych miastach wizytówka jest dobrym rozwiązaniem. Pozwala ona na łatwiejsze zlokalizowanie siedziby firmy, jak i zyskanie większej liczby wejść, jeśli uda się odpowiednio wysoko ją wypozycjonować. Wizytówka to również ułatwienie w kontaktach z klientami – opinie, nowości czy szybka prezentacja oferty to tylko niektóre z możliwości.

O pozostałych zaletach posiadania wizytówki w Google maps (możliwość dokonywania bezpośredniej rezerwacji, lepszy ranking, budzenie zaufania klientów) dowiesz się między innymi z tego artykułu.

Dodawanie firmy do Google Maps – jak to zrobić?

Wizytówka Google Moja Firma

Jeśli jesteś zdecydowany dodać swoje przedsiębiorstwo do programu Moja Firma, musisz wykonać kilka kroków. Jak dodać firmę do Google Maps:

  1. Upewnij się, czy nie została ona już dodana do map Google. Jest to możliwe, ponieważ nie tylko właściciele mogą dodawać swoje firmy, ale również inni użytkownicy internetu, a nawet samo Google (po znalezieniu informacji w sieci na jej temat). Masz wówczas ułatwione zadanie – wystarczy zaznaczyć, że firma należy do ciebie i skorygować ustawienia.
  2. Jeśli twoja firma nie ma jeszcze wizytówki, to wejdź do Google Firma, następnie naciśnij Zarządzaj teraz.
  3. Twoim oczom pojawi się formularz, który będziesz musiał wypełnić kolejno:nazwą firmy,kategorią główną – tu warto podejrzeć na konkurencję, np. jakie słowa kluczowe mają najwięcej wyszukań,świadczone przez twoją firmę usługi – można wybrać z listy dostępnych lub nacisnąć Dodaj usługę niestandardową i wpisać ręcznie,czy chcesz, żeby lokalizacja twojego biznesu się wyświetlała klientom – co może nie być konieczne, jeśli świadczysz usługi z dojazdem do klienta,adresem siedziby firmy, który będzie wyświetlany (będzie on następnie zweryfikowany przez Google),informację o obsłudze bądź nie klientów w siedzibie firmy,obszarem działalności firmy – może mieć wpływ na to, umiejscowionym, w jakiej odległości klientom będzie się wyświetlała wizytówka,numerem telefonu, adresem strony internetowej (jeśli posiada).
  4. Ostatni krok to wybór sposobu weryfikacji przez Google firmy – najbardziej sprawdzonym sposobem jest wysłanie listu z kodem weryfikacyjnym na adres firmy. Czasem pojawiają się inne opcje, jak np. telefon z kodem, sms, e-mail, a nawet brak konieczności przeprowadzania weryfikacji. Pojawiają się one jednak znacznie rzadziej i wiele zależy tu od szczęścia (lub obliczeń algorytmów).
  5. Jeśli wybrałeś weryfikację listem, to do maksymalnie dwóch tygodni w skrzynce twojej firmy powinien pojawić się list z kodem weryfikacyjnym moja firma w Google, po jego wpisaniu wizytówka stanie się widoczna w ciągu maksymalnie doby.

Google wizytówki – co jeszcze warto wiedzieć?

Choć wizytówka w Firma Google daje spore możliwości w docieraniu do klientów, to jest ono całkowicie darmowe i nie wiąże się z opłacaniem żadnych abonamentów – zarówno podczas tworzenia, jak i późniejszego nią zarządzania. Nie oznacza to jednak, że nie są dostępne opcje płatne – np. służące polepszeniu pozycji firmy w Google. Jeśli chciałbyś zrobić to w profesjonalny sposób, to zapraszamy cię do współpracy z nami – naszą pełną ofertę, obejmującą również pozycjonowanie, tworzenie stron internetowych, kampanie marketingowe i ich analiza, a także wiele więcej znajdziesz na naszej stronie.

Czy pozycjonowanie w Google maps firma ma sens? Jak najbardziej! Zwłaszcza jeśli twoje przedsiębiorstwo znajduje się w miejscu o nieco większej konkurencji i nie plasuje się w pierwszej trójce wyników w mapach. Wówczas, by wyświetliła się twoja wizytówka, niezbędne jest, by potencjalny klient kliknął w mapę, po otrzymaniu wyników wyszukiwania. Niewielu w rzeczywistości tak robi. Dlatego poprawa swojej pozycji, tak, wizytówka Google maps mieściła się w pierwszej trójce, może przynieść ogromny wzrost zainteresowania firmą.

Po utworzeniu wizytówki warto monitorować wyświetlające się w Google moja firma opinie. Niekiedy, oprócz pozytywnych ocen można znaleźć również te pochodzące od nieco zawiedzionych klientów. Wyważona odpowiedź potrafi nieraz zrobić dobre wrażenie na odwiedzających, a nawet skłonić wystawcę do jej ponownego przeanalizowania. Opisane przez kontrahentów słabości mogą być również inspirujących materiałem, pomagającym ulepszyć jakość świadczonych przez firmę usług, a to zawsze wychodzi na dobre.

Widok wizytówki Google Moja Firma

Widok wizytówki firmy w Google maps. Łatwe przejście do wyznaczania trasy, widoczne informacje kontaktowe i średnia ocen.

Dodanie firmy do Google maps i wizytówka w Google – podsumowanie

Trzeba przyznać, że jak na darmową usługę Google wizytówka to bardzo potężne narzędzie. Odpowiednie jej skonfigurowanie może znacznie poprawić liczbę odwiedzin twojej witryny i być świetnym uzupełnieniem dokonanego uprzednio pozycjonowania strony firmowej. Wśród korzyści, jakie przynosi firma w Google maps, można wymienić:

  • znaczną poprawę widoczności w wynikach wyszukiwania (szczególnie w razie załapania się do pierwszej trójki),
  • usprawnioną komunikację z klientami – poprzez możliwość odpowiadania na ich pytania,
  • możliwość wystawiania ocen dotyczących działalności (dobra średnia z pewnością przyciągnie wiele osób),
  • łatwe i sprawne przedstawianie oferty oraz nowości,
  • wyraźne i proste w wykorzystaniu wskazówki dojazdu i dane kontaktowe (telefon, adres www),
  • możliwość bezpośredniej rezerwacji przez klienta, np. stolika w restauracji lub wizyty lekarskiej, z poziomu wyszukiwarki.

Wiesz już, jak dodać firmę do Google. Dlatego nie zwlekaj dłużej i spraw, by twój biznes stał się widoczny dla wszystkich!

Marketing Cyfrowy Ogólne SEM SEO