SEO to „optymalizacja pod kątem wyszukiwarek” (ang. Search Engine Optimization). SEO i pozycjonowanie to synonimy, choć na rodzimym, polskim rynku można spotkać się z ich rozróżnieniem znaczeniowym. Najprościej ujmując pozycjonowanie sklepu internetowego polega na działaniach mających na celu zwiększanie widoczności twojego sklepu w internecie poprzez dobór słów kluczowych i uzyskiwanie wyższych pozycji w wyszukiwarkach internetowych oraz pozyskiwanie w ten sposób ruchu organicznego (bezpłatne wyniki wyszukiwania). Wzrost ruchu w sklepie, tak jak w przypadku tradycyjnych biznesów, przekłada się na liczbę nowych klientów i pozwala zwiększyć sprzedaż. Jeśli prowadzisz sklep internetowy, z pewnością zależy Ci na tym aby potencjalni klienci docierali w większym stopniu i zwiększenie widoczności swojego sklepu w internecie.
Wysokie pozycje w wyszukiwarkach, to te które pojawiają się jako pierwsze po wpisaniu zapytania (słowa kluczowego) w pole zapytania wyszukiwarki. O ile nie ma oficjalnej i widocznej numeracji, powszechnie przyjmuje się, że najbardziej trafny wynik wyszukania znajdujący się na stronie (SERP – ang. Search Engine Results Page), rozpoczyna się od 1, czyli ma pozycję pierwszą.