CO TO JEST
POZYCJONOWANIE SKLEPU INTERNETOWEGO

SEO to „optymalizacja pod kątem wyszukiwarek” (ang. Search Engine Optimization). SEO i pozycjonowanie to synonimy, choć na rodzimym, polskim rynku można spotkać się z ich rozróżnieniem znaczeniowym. Najprościej ujmując pozycjonowanie sklepu internetowego polega na działaniach mających na celu zwiększanie widoczności twojego sklepu w internecie poprzez dobór słów kluczowych i uzyskiwanie wyższych pozycji w wyszukiwarkach internetowych oraz pozyskiwanie w ten sposób ruchu organicznego (bezpłatne wyniki wyszukiwania). Wzrost ruchu w sklepie, tak jak w przypadku tradycyjnych biznesów, przekłada się na liczbę nowych klientów i pozwala zwiększyć sprzedaż. Jeśli prowadzisz sklep internetowy, z pewnością zależy Ci na tym aby potencjalni klienci docierali w większym stopniu i zwiększenie widoczności swojego sklepu w internecie.

Wysokie pozycje w wyszukiwarkach, to te które pojawiają się jako pierwsze po wpisaniu zapytania (słowa kluczowego) w pole zapytania wyszukiwarki. O ile nie ma oficjalnej i widocznej numeracji, powszechnie przyjmuje się, że najbardziej trafny wynik wyszukania znajdujący się na stronie (SERP – ang. Search Engine Results Page), rozpoczyna się od 1, czyli ma pozycję pierwszą.

Pozycje pierwsze charakteryzują się największym udziałem w pozyskiwanym ruchu. O ile współczynnik klikalności CTR (ang. Click Through Rate) różni się w zależności od intencji zakupowej wyszukiwania (np. intencja nawigacyjna, zakupowa), generalnie można uśrednić, że trzy pierwsze wyniki otrzymują ponad połowę kliknięć.

Według badania przeprowadzonego przez Sistrix, trzy pierwsze wyniki, uśredniając otrzymują kolejno: 28,5%, 15,7%, 11% kliknięć. Pozycjonowanie sklepów internetowych obejmuje szereg działań mających poprawić pozycję e-sklepu na wyszukiwane frazy (słowa kluczowe) w wyszukiwarce Google.

Pośród tych działań można wymienić tworzenie i cykliczne publikowanie wysokiej jakości treści oraz materiałów na bloga, optymalizację treści stron, opisów kategorii i oferowanych produktów w sklepie pod kątem wybranych słów kluczowych. Ponadto pozyskiwanie i budowanie profilu linków zwrotnych (ang. linkbuilding), linkowanie wewnętrzne oraz techniczną optymalizację witryny.

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

Dziękujemy za zainteresowanie ofertą WingsBridge. Proszę wypełnić formularz, aby zadać pytanie lub umówić się na spotkanie. Napiszemy albo oddzwonimy do Ciebie możliwie najszybciej.

    SEO, A POZYCJONOWANIE

    Jak już wcześniej wspomnieliśmy SEO i pozycjonowanie to synonimy, jakkolwiek w Polsce można spotkać się z używaniem tych słów w odmiennym kontekście. O ile pozycjonowanie stron internetowych to polskie określenie na angielski akronim SEO, czasem można się spotkać z rozróżnieniem i określaniem SEO jako elementu pozycjonowania. W tym kontekście SEO to działania w obrębie strony (tzw. działania on-site – na stronie) obejmujące głównie techniczną optymalizację witryny, linkowanie wewnętrzne i poprawę jakości treści. Natomiast pozycjonowanie to pojęcie szersze (on-site i off-site), dodatkowo zawierające działania marketingowe ukierunkowane na pozyskiwanie linków zewnętrznych i budowanie treści dla Twojego sklepu internetowego.

    W WingsBridge posługujemy się terminami SEO i pozycjonowanie jako synonimami i nie rozróżniamy w ich znaczeniu odrębnych działań. Warto jednak wiedzieć i pamiętać, że polski rynek posiada taką specyfikę i czasem warto doprecyzować, kto w jakim kontekście używa danego słowa. Na rynku anglojęzycznym nie spotkamy się z takim rozwarstwieniem i SEO oznacza to, co poniektórzy określają pozycjonowaniem.

    POZYCJONOWANIE SKLEPU INTERNETOWEGO W GOOGLE

    Na polskim rynku palmę pierwszeństwa w popularności wyszukiwarek dzierży Google, dlatego też sklepy internetowe działające w Polsce, powinny skupić się na optymalizacji sklepu internetowego w Google. Co więcej Google posiada przewagę rynkową także w wielu innych krajach, zatem dla zdecydowanej większości firm, skuteczne pozycjonowanie w wyszukiwarce Google powinno być priorytetem.

    Wyszukiwarka Google jest hegemonem jeśli chodzi o rynek wyszukań w Polsce i należy pamiętać, że wyszukania te obejmują również m.in. Mapy Google oraz wyszukiwanie głosowe na urządzeniach mobilnych opartych o system Android.

    CZYM CHARAKTERYZUJE SIĘ POZYCJONOWANIE
    SKLEPÓW INTERNETOWYCH

    Podchodząc do optymalizacji sklepu internetowego pod kątem wyszukiwarek, podobnie jak w przypadku pozostałych witryn, należy uwzględnić analizę słów kluczowych oraz konkurecji i opracować zestaw fraz kluczowych, na które będziemy pozycjonować sklep. Podstawowy dobór słów kluczowych, na które rankuje sklep internetowy w wyszukiwarce Google, możemy odnaleźć w Google Search Console. Natomiast dogłębniejsza analiza, optymalizacja sklepu internetowego i skuteczne pozycjonowanie wymagają jednak szeregu innych, specjalistycznych narzędzi.

    Jeśli przeprowadziliśmy audyt SEO, możemy przystąpić do dalszych działań i optymalizacji sklepu. Frazy kluczowe powinny zostać uwzględnione w obrębie sklepu w różnych jego elementach np.: tytuł i opis strony (ang. meta title i description), opisy produktów w sklepie, opisy kategorii i podkategorii, adresach URL, w treści wewnętrznego linkowania oraz w wielu innych treściach charakterystycznych dla e-sklepu.

    Ponadto pozycjonowanie sklepu internetowego dotyczy technicznych zagadnień takich jak optymalizacja obrazów, prędkość wczytywania, przekierowanie na szyfrowane połączenie https oraz, zależnie od sklepu i branży, pozycjonowanie lokalne w wyszukiwarce i mapach Google.

    Oprócz tego jednym z podstawowych działań obejmujących pozycjonowanie sklepów internetowych jest budowanie linków zewnętrznych do sklepu e-commerce. Takie linki, które niejednokrotnie uwzględniają słowa kluczowe, mają wpływ na ranking sklepu online w wyszukiwarce Google.

    Kolejnym ważnym punktem jest tworzenie wysokiej jakości treści. Do tego typu treści możemy zaliczyć posty w mediach społecznościowych (który też możemy zaliczyć do technik link building) oraz publikowanie treści bezpośrednio na stronie sklepu online np. w postaci bloga, bazy wiedzy, porad, testów produktów itd. Takie działania pomagają w budowaniu ruchu na stronie i są elementem content marketingu.

    Duże znaczenie ma również optymalizacja sklepu i elementów takich jak architektura strony pod kątem jakości doświadczeń dostarczanych użytkownikom (ang. UX – User Experience). Czasem dodatkowe modyfikacje pozwalają uzyskać lepszą konwersje lub utrzymać użytkownika na dłużej a czas spędzony na stronie jest również czynnikiem branym pod uwagę w pozycji w SERP. Pozycjonowanie sklepu internetowego wymaga dużo większego nakładu pracy i zakresu treści niż w przypadku standardowych witryn firmowych.

    POZYCJONOWANIE DLA WOOCOMMERCE

    Moduł WooCommerce dla sklepów internetowych pomaga zbudować witrynę e-commerce w oparciu o najpopularniejszy na świecie system do zarządzania treścią (CMS), WordPress. Sklepy internetowe oparte o WordPress i WooCommerce pozwalają na zbudowanie w pełni skalowalnego i zoptymalizowanego rozwiązania e-commerce dla każdej branży.

    Szeroka dostępność dokumentacji i innych rozszerzeń sprawia, że jest to najpopularniejsza technologia używana pośród 1 miliona najwyżej rankujących sklepów internetowych. WooCommerce w tym gronie stanowi 30% wszystkich sklepów internetowych, co stanowi prawie dwukrotnie większą ilości instalacji niż kolejna alternatywna platforma.

    ETAPY POZYCJONOWANIA
    SKLEPÓW INTERNETOWYCH

    W WingsBridge rozpoczynając pozycjonowanie sklepu internetowego uwzględniamy wiele czynników i staramy się podchodzić holistycznie do zadania, żeby uzyskać pożądane wzrosty. Istotna jest priorytetyzacja, która jest uzależniona od wysokości budżetu. W nawiązaniu do zasady Pareto, skupienie się na istotniejszych czynnikach, przyniesie lepsze rezultaty i zwiększy skuteczność prowadzonych działań w sklepie e-commerce, niż fiksacja na drobniejszych szczegółach, które mają mniejsze znaczenie dla pozycjonowania sklepów internetowych lub są bardziej czasochłonne.

    Analiza słów kluczowych

    Analiza słów kluczowych jest naturalnym, pierwszym etapem przygotowania działań pozycjonowania sklepów internetowych. Pozwala ona uzyskać listę wyszukiwanych wyrażeń przez użytkowników wyszukiwarek i ustalić potencjał słów, na które planujemy wyświetlać swój sklep. Dobrze przygotowana analiza pozwala na skuteczne pozycjonowanie sklepów i poźniejsze przyciągnięcie potencjalnych klientów.

    Analiza konkurencji i branży

    Równoległym etapem jest analiza konkurencji oraz branży z uwzględnieniem podziału kategorii produktów i usług, słów na które zoptymalizowana jest konkurencja i rozeznanie w ilości, jakości i poczynaniach konkurencyjnych sklepów e-commerce.

    Optymalizacja treści

    Optymalizacja treści jest ściśle powiązana z analizą słów kluczowych. Frazy zarekomendowane w analizie są włączane do treści strony, niezoptymalizowane teksty przedredagowywane a tam gdzie brakuje jakichkolwiek treści, tworzone są nowe akapity pod content marketing.

    Audyt SEO on-site sklepu

    Etapem kolejnym jest audyt SEO strony sklepu internetowego i odnalezienie wrażliwych elementów wymagających poprawy. W procesie tym należy uwzględnienić podział na kategorie, ilość i jakość treści, linki wewnętrzne oraz zewnętrzne, profil linków, strukturę podstron e-sklepu, martwe linki, opisy meta title, meta description, optymalizację obrazów, prędkości wczytywania, przekierowań https i www oraz innych elementów, które wpływają na widoczność sklepu internetowego. Informacje o części błędów związanych z indeksowaniem są dostępne w Google Search Console. Natomiast sam audyt wymaga bardziej kompleksowego podejścia.

    Optymalizacja techniczna SEO sklepu

    Optymalizacja techniczna sklepu internetowego skupia się na poprawie rożnych elementów budowy mających wpływ na pozycjonowanie stron. Działania takie można określić po wykonanym audycie a stopień skomplikowania ich wdrożenia może być różny. Ocena elementów wymaga użycia wielu narzędzi w tym Google Search Console, Google Analytics i innych. Optymalizacja sklepu może pomóc wyeliminować błędy blokujące poprawne indeksowanie strony w wyszukiwarce Google.

    Poprawa niektórych błędów może znacznie zwiększyć koszt pozycjonowania sklepu, mimo że czasem nie przełoży się istotnie na zwiększenie sprzedaży i ruchu na stronie. Dlatego ważna jest wiedza w zakresie cyfrowego marketingu oraz tego, co rzeczywiście wpływa na pozycjonowanie stron i jak priorytetyzować zadania.

    Monitoring i raportowanie

    Na koniec każdego okresu przygotowywany jest raport z prowadzonych i wdrożonych działań w sklepie internetowym. Zależnie od ustaleń i specyfiki prowadzonych działań obejmujących pozycjonowanie sklepów internetowych raport uwzględnia zmiany w ruchu na stronie, pozycji twojego sklepu internetowego w rankingu Google na poszczególne frazy kluczowe, zmiany w liczbie konwersji, współczynniku konwersji.

    Rekomendacja działań

    Jak widać skuteczne pozycjonowanie sklepów zależy od wielu czynników, które wpływają na widoczność sklepu w wyszukiwarce. Posiadając rozeznanie otrzymane po audycie i analizie rynku, słów kluczowych oraz konkurencji, można przystąpić do ustalenia rekomendowanych działań optymalizacyjnych w oparciu o posiadany budżet i ustalenia ich priorytetu.

    Marketing treści tzw. content marketing

    Marketing treści, czyli content marketing to jeden z kamieni węgielnych skutecznego pozycjonowania sklepu internetowego. Tworzenie wartościowej treści na stronie dla użytkowników, np. w formie bloga, pozwala na wdrażanie słów kluczowych, budowanie linkowania wewnętrznego i istotnie wpływa na generowanie ruchu organicznego a także wzmocnienie pozycji eksperta w branży.

    Pozyskiwanie linków tzw. link building

    Linkowanie strony możemy podzielić na linki zewnętrzne oraz linki wewnętrzne. Budowanie wewnętrznej struktury linków, pozwala na scementowanie logicznej i przejrzystej mapy witryny oraz wzmacnianie autorytetu wybranych podstron, przy okazji utrzymując ruch i zaangażowanie użytkowników. Sukcesywnie pozyskiwane zewnętrzne linki, w oparciu o odpowiedni profil linków, dodatkowo wzmacniają autorytet domeny i przyczyniają się do wysokich pozycji w rankingu sklepów internetowych, które pojawiają się po wprowadzeniu poszczególnych fraz kluczowych w wyszukiwarkę Google.

    OPTYMALNY BUDŻET POZYCJONOWANIA SKLEPU

    Przy mniejszych budżetach na pozycjonowanie sklepu internetowego należy przeprowadzić analizę i ustalić, które działania są istotne i które najlepiej zrealizować w danym budżecie. Przykładowo można ustalić cztery główne kategorie dla twojego sklepu, które będą pozycjonowane i skupić się tylko na nich.

    Dalsze działania w sklepie internetowym mogą obejmować przygotowanie wysokiej jakości opisów kategorii ze słowami kluczowymi a kolejne kategorie będzie można uzupełniać i optymalizować sukcesywnie w późniejszych okresach. Innym przykładem w tej sytuacji może być optymalizacja istniejącej już treści niż przygotowanie nowej, która będzie bardziej kosztowna i czasochłonna.

    Takie podejście będzie lepsze niż rozdysponowanie środków na szeroki zakres pozornych działań jak pozyskanie kilku linków o niskiej wartości i powierzchowna optymalizacja wszystkich produktów.

    Skuteczność SEO dla sklepu internetowego

    Przy większym budżecie na pozycjonowanie sklepów internetowych posiadamy większą elastyczność. Działania można rozplanować w różnym natężeniu, tak aby wykorzystać środki optymalnie, równolegle pozyskując linki i tworząc treści. W międzyczasie można rozpocząć techniczną optymalizację, optymalizację wcześniej opublikowanej treści w sklepie internetowym, przygotować zakres tematów i wdrożyć kategorie dla nowych wpisów na bloga na najbliższe miesiące. Większy budżet pozwala na większą plastyczność i zakres prowadzonych prac, co przekłada się na uzyskiwane rezultaty. Środki na optymalizację SEO należy kategoryzować jako środki na inwestycję, bowiem realnie przekładają się one na liczbę konwersji, współczynnik konwersji i ostatecznie na zyski generowane w sklepie internetowym.

    Budżet i uzyskiwane rezultaty są ze sobą powiązane. Generalnie inwestując większe środki w pozycjonowanie sklepów internetowych uzyskamy lepsze wyniki, ponieważ będziemy mogli prowadzić wiele różnych komplementarnych działań, co wzmaga całościową skuteczność. Jakkolwiek należy pamiętać, że przy walce o pierwsze pozycje w wynikach wyszukiwania na popularne frazy, koszty rosną. Ponadto posiadając już dużo wartościowej treści i duży ruch, pozyskanie gwałtownych wzrostów charakteryzuje się inna specyfiką niż w przypadku sklepu dopiero rozpoczynającego proces optymalizacji i pozycjonowania.

    ARCHITEKTURA SKLEPU INTERNETOWEGO

    Przy ustalaniu architektury podstron sklepu są brane różne czynniki. Rozplanowanie struktury jest istotne z punktu widzenia SEO sklepu i zastosowanie dobrych praktyk pomaga w osiągnięciu wyższych pozycji w SERP. W jednozdaniowym skrócie, struktura powinna być: logiczna i uporządkowana oraz nie nadmiernie zagnieżdżona.

    Ustalając architekturę i rozkład poszczególnych podstron oraz kategorii, w WingsBridge bierzemy pod uwagę specyfikę branży oraz najlepsze rynkowe praktyki. W przypadku sklepu internetowego standardem są podstrony informujące o zasadach zakupu i dostawy, podstrony zawierające informacje o firmie i biznesie, podstrony sklepu, kategorii i produktów oraz podstrona blogowa. Podstrony kategorii produktów wynikają z podziału i pogrupowania poszczególnych produktów lub usług według ich odrębnych funkcjonalności i charakteru.

    Struktura sklepu internetowego

    Istotą jest funkcjonalność dla użytkownika i łatwe odnalezienie poszukiwanych informacji w witrynie oraz pożądanych produktów. Podstrony powinny cechować się układem, który grupuje semantycznie treść w sklepie tworząc spójne obszary tematyczne. Ogólnie przyjętą zasadą jest też ograniczenie zagnieżdżeń, do tego stopnia, żeby dane podstrony były około trzy kliknięcia od strony głównej. Zbytnie zagnieżadżanie może niepotrzebnie utrudniać nawigację po stronie i hamować boty przed indeksacją wszystkich podstron.

    Przy ustalaniu architektury sklepu internetowego nie bez znaczenia są też krótkie, ale treściwe adresy URL (zawierające słowo kluczowe). Adresy URL sklepu powinny być przemyślane, wykluczając potencjalne duplikaty lub konieczność przekierowań w przyszłości. Uproszczenie struktury adresów URL jest rekomendowane przez Google.

    DANE STRUKTURALNE W
    SKLEPACH INTERNETOWYCH

    Dane strukturalne dodają posiłkowy kontekst do treści witryny sklepu internetowego za pomocą metadanych. Prawidłowo wdrożone dane strukturalne zwiększają szanse, że wyszukiwarki takie jak Google pokażą dodatkowe informacje o sklepie bezpośrednio na stronach wyników wyszukiwarek za pośrednictwem tzw. „fragmentów rozszerzonych” (ang. rich snippets).

    Nie można jednoznacznie określić w jakim stopniu dane strukturalne pomagają w rankingach. Według wypowiedzi Johna Mullera z Google ustrukturyzowane dane nie wpływają bezpośrednio na rankingi. W praktyce jednak mogą pomagać w identyfikowaniu zawartości strony, pomagając w ten sposób wyszukiwarkom dostosować odpowiednie wyniki do zapytań.

    Pojawianie się we fragmentach rozszerzonych nie koniecznie zwiększa, współczynnik CTR (czasem zachodzi sytuacja odwrotna), ale ma też wpływ na budowanie autorytetu i świadomości marki. Jednak z punktu widzenia SEO, dane strukturalne dla sklepu internetowego mają znaczenie z uwagi na lepsze dopasowanie wyników wyszukiwania do kontekstu zapytania, dzięki lepszemu zrozumieniu zawartości strony.

    POZYCJONOWANIE LONG TAIL SKLEPU

    Pozycjonowanie na długi ogon (ang. long tail) to działania SEO oparte o słowa kluczowe, które cechują się wysoką konkretnością. Z reguły mają małą liczbę wyszukiwań, małą konkurencję i zwykle wysokie współczynniki konwersji. Szacuje się, że słowa kluczowe z długim ogonem stanowią około 70% wszystkich wyszukiwań w sieci. Długi ogon to sposób, w jaki ludzie faktycznie przeszukują internet i formułują zapytania. Koncentracja na słowach kluczowych z długim ogonem, czyli pozycjonowanie szerokie, wzmacnia pozycję sklepu w wynikach wyszukiwania i pomaga w zwiększaniu współczynnika konwersji.

    Włączenie fraz długiego ogona ma istotne znaczenie dla długofalowego pozyskiwania wysokiej jakości (o wysokiej intencji zakupowej) ruchu, dlatego ta metoda jest często wykorzystywana w przypadku pozycjonowania sklepu internetowego.

    CONTENT MARKETING I OPTYMALIZACJA TREŚCI

    Aby uzyskać wysoką pozycję na stronach wyników wyszukiwarek, potrzebna jest wysokiej jakości treść. Treść w sklepie internetowym może przybierać różną formę od opisów kategorii, opisów produktów, po treści na bloga z recenzjami produktów, poradami itd. Sam content marketing to także obecność w mediach społecznościowych, infografiki, podcasty, wideo produktowe, newslettery i artykuły gościnne oraz sponsorowane i wiele innych form przekazu.

    Niemniej jednak SEO jest fundamentalnym elementem content marketingu, czyli marketingu treści, i odwrotnie. Optymalizacja treści w pozycjonowaniu sklepu pozwala na kontrolę nad budowaniem marki dla odbiorców, budowaniu pozycji w wyszukiwarkach na określone słowa kluczowe, ulepszanie doświadczeń użytkownika na stronie i zwiększanie współczynnika konwersji.

    Content marketing i optymalizacja treści

    Ujmując temat najprościej, marketing treści i SEO powinny być ukierunkowane na tworzenie treści i materiałów, które:

    • Pozwalają na pozyskiwanie wysokiej jakości linków zewnętrznych i budowanie przemyślanej struktury linkowania wewnątrz witryny sklepu internetowego.
    • Być przydatne i wartościowe dla czytelników. Treść powinna być ukierunkowana na to, czego faktycznie wyszukują odbiorcy i co może wzbudzić ich zainteresowanie.
    • Przyciągają uwagę i są interesujące oraz angażujące zwiększając czas przebywania w witrynie sklepu oraz wspomagając naturalne dzielenie się treścią przez użytkowników.

    Nie można tworzyć poprawnie marketingu treści bez SEO, a SEO bez treści – te dwa obszary są ze sobą ściśle powiązane i nierozłączne. Pozycjonowanie sklepów internetowych w Google to w istotnej części marketing treści oparty o dobór i analizę słów kluczowych, choć nie tylko.

    SEO DLA SKLEPU
    TO COŚ WIĘCEJ NIŻ TREŚĆ

    Treści są niezwykle skutecznym narzędziem w marketingu cyfrowym, obejmującym szeroki zakres przekazu, od tekstu na stronie internetowej po filmy i podcasty. Marketing cyfrowy, w tym pozycjonowanie, wymaga jednak holistycznego i systemowego myślenia obejmującego całą gamę różnych aspektów. SEO to nie tylko treść. Ostatecznie celem wyszukiwarek jest dostarczyć wyniki spełniające kryteria najwyższej jakości i trafności do wprowadzonego w wyszukiwarkę zapytania.

    Roboty indeksujące i algorytmy wyszukiwarek analizują wiele aspektów sklepu internetowego. Obejmuje to strukturę sklepu, rozkład podstron i mapę witryny, nawigację, metadane, nagłówki i strukturę strony, czytelność, kompatybilność, responsywność, czas ładowania, współczynnik odrzuceń, błędy, autorytet i inne techniczne zagadnienia jak np. Cumulative Layout Shift (CLS) – to wszystko ma znaczenie dla SEO i pozycji sklepu w rankingu SERP.

    INFORMACJE

    ILE TRWA POZYCJONOWANIE STRONY

    Jeżeli chodzi o czas to trzeba pamiętać że pozycjonowanie sklepu internetowego jest procesem co najmniej kilkumiesięcznym. Nie ma w 100% powtarzalnych reguł, bowiem czynników wpływających są setki. Niemniej przy budżetach 1000+ zł etapy pozycjonowania w sklepach internetowych najczęściej kształtują się według schematu:

    • Miesiące 1-3

      Wzrost widoczności strony.

    • Miesiące 4-6

      Wzrost ruchu mierzony liczbą kliknięć.

    • Miesiące 6+

      Wzrost liczby konwersji na stronie (sprzedaż, formularze, telefony).

    ILE KOSZTUJE
    POZYCJONOWANIE SKLEPU

    W przypadku tego ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego, często brakuje pełnego zrozumienia relacji koszt-efekt. Istnieje ścisła korelacja między budżetem a roboczogodzinami jaki inwestujemy w projekt pozycjonowania sklepu internetowego. Przy budżecie 2500 zł jesteśmy w stanie zainwestować dwukrotnie więcej środków i czasu niż w przypadku budżetu na poziomie 1250 zł. Przy mniejszych budżetach w praktyce cały proces pozycjonowania sklepu internetowego trwa po prostu co najmniej dwa razy dłużej.

    Trzeba mieć na uwadze stały koszt raportowania i analiz rezultatów oraz konkurencji, który jest relatywnie stały bez względu na budżet. Dlatego dla najlepszych efektów pozycjonowania sklepu, zwłaszcza w pierwszych 3 miesiącach działań, zalecany minimalny budżet wynosi 1000 zł / netto miesięcznie. Natomiast średnie widełki budżetu aby dynamicznie pozycjonować sklep internetowy wynoszą 2000 – 8000+ zł netto/ mies.

    NASZE USŁUGI

    ZAPOZNAJ SIĘ Z SUKCESAMI
    NASZYCH KLIENTÓW

    Zwiększenie dochodów 52% w 6 miesięcy

    Pomogliśmy polskiej firmie zaistnieć na rynku
    niemieckim. Zobacz, co udało nam się razem
    zrobić.

    Modernizacja strony:
    9,5x więcej odwiedzin

    Pomogliśmy polskiej firmie z branży budowlanej zaistnieć w internecie. Zobacz, jakie efekty uzyskali.

    Pozycjonowanie (SEO) i Google

    WingsBridge promuje nowy sklep dystrybutora suplementów diety z rezultatem 620% ROAS w ciągu 1 roku.

    KORZYŚCI Z POZYCJONOWANIA SKLEPU

    Korzyści i efekty pozycjonowania sklepu internetowego przyjmują wieloaspektowy charakter i co ważne są długotrwałe. Konsekwencja w procesie pozycjonowania sklepu online pozwala na sukcesywne budowanie pozycji i rozwój twojego sklepu, wzrost ruchu, pozyskanie potencjalnych klientów i w rezultacie pomaga zwiększyć sprzedaż.

    Pośród niektórych korzyści jakie daje optymalizacja sklepu internetowego i pozycjonowanie, można wymienić:

    • Buduje długotrwałą pozycję strony sklepu w SERP.
    • Pomaga pozyskać nowych klientów.
    • Poprawia UX dla użytkowników i konwersje.
    • Zwiększa widoczność, rozpoznawalność i autorytet marki.
    • Pozwala lepiej zrozumieć potrzeby rynku.
    • Obniża koszty płatnych wyszukań w Google Ads.

    FAQ - NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA

    Jest multum czynników, które wpływają na pozycję sklepu online w wynikach wyszukiwania oraz widoczność w wyszukiwarce Google. Natomiast mówiąc krótko można wymienić tzw. autorytet domeny, który opiera się m.in. na linkowaniu i trafności treści do zapytania. Budując sukcesywnie wartościową treść i pozyskując linki z innych wartościowych domen związanych z daną branżą, możemy oczekiwać, że nasz sklep będzie wysoko rankował w SERP. Jest to proces długotrwały i należy pamiętać, że sklepy konkurencyjne również prowadzą działania a pozycja w wynikach jest wartością dynamiczną. Do podstaw pozycjonowania sklepów internetowych można zaliczyć optymalizację elementów takich jak: tytuły stron, opisy produktów w sklepie oraz ogólnie przemyślany schemat podkategorii, kategorii i produktów w sklepie.

    W agencji SEO Wingsbridge Specjalizujemy się w pozycjonowaniu sklepów WooCommerce. Jest to nasza podstawowa platforma e-commerce, dla której prowadzimy pozycjonowanie SEO i preferujemy wysoką specjalizację w najpopularniejszym rozwiązaniu e-commerce na świecie. Oczywiście prowadzimy również działania w przypadku pozostałych popularnych dostawców ecommerce m.in. takich jak dla Magento, PrestaShop, Shopify, Shopper, Sky Shop czy Shoplo. Wszystko zależy od indywidualnych ustaleń, dlatego zachęcamy do kontaktu, w celu doprecyzowania szczegółów.

    Tak. Analiza i raportowanie są wysyłane raz na miesiąc w formie dokumentu zawierającego informacje o: wzroście ruchu organicznego oraz widoczności fraz kluczowych, przeprowadzonych działaniach, wnioskach na temat pozycjonowania oraz rekomendacje działań na przyszłość.

    Spośród potrzebnych informacji do rozpoczęcia współpracy na pewno przydadzą się “miękkie” informacje o samym biznesie, charakterystyce oferowanych produktów, konkurencji i oczekiwaniach względem pozycjonowania. Z bardziej “twardych” informacji potrzebujemy dane dostępowe do witryny sklepu z odpowiednimi uprawnieniami (umożliwiającymi wdrażanie określonych zmian), dane dostępowe do FTP.

    Nie można w jednoznaczny sposób odpowiedzieć na takie pytanie. Wdrażanie działań SEO dla sklepu internetowego jest długotrwałym i niekończącym się procesem. Efekty pozycjonowania, które są konsekwentnie wdrażane z reguły najczęściej pozwalają na zwiększenie ruchu w sklepie i zwiększenie sprzedaży, ale ostateczna odpowiedź zależy od wielu czynników. Należy pamiętać, że zależnie od branży oraz słów kluczowych czasem taki ruch może być sezonowy. Dodatkowo sam ruch jest zależny od poczynań konkurencji i nie jest dany na zawsze, dlatego działania SEO muszą być ciągłe i konsekwentne, jeśli chcemy utrzymać się w czołówce fraz kluczowych o wysokiej konkurencyjności. Ponadto, niektóre słowa długiego ogona mogą generować niski ruch o wysokiej intencji zakupowej. W takim przypadku większy ruch w sklepie internetowym może być niezauważalny, ale wzrośnie liczba konwersji, czyli nastąpi zwiększenie sprzedaży. SEO nie opiera się tylko na generowaniu ruchu ilościowo, ale też jakościowo.

    Pozycjonowanie sklepu to niekończący się proces. Dalszych działań SEO oczywiście można zaprzestać, natomiast można oczekiwać sukcesywnego regresu w pozycjach strony i zmniejszania ruchu oraz sprzedaży. Jakkolwiek rezultaty pozycjonowania sklepu internetowego są długotrwałe, nie są też wieczne. Sklepy konkurencyjne również prowadzą działania i ich owocem będzie pozyskiwanie ruchu naszym kosztem, jeśli nie będziemy prowadzić działań optymalizujących i monitorować sytuacji rynkowej. Zmieniają się również standardy i technologie w internecie oraz algorytmy wyszukiwarek. Jest to zasada analogiczna jak przy innych zasadach prowadzenia biznesu. Otoczenie rynkowe jest dynamiczne i nie można oczekiwać, że osiągając pewien stan, utrzymamy status quo nie prowadząc żadnych działań i nie inwestując środków w rozwój lub chociaż utrzymanie pozycji. Chcąc na poważnie pozycjonować sklep internetowy, powinniśmy włączyć pozycjonowanie w Google do stałych działań marketingowych.