CZYM JEST
POZYCJONOWANIE STRON INTERNETOWYCH?

Jeśli masz swoją stronę internetową lub myślisz o założeniu takiej dla swojej firmy, z pewnością spotkałeś się z terminami: optymalizacja strony, SEO SEM. Czym jest pozycjonowanie strony internetowej?

Pozycjonowanie stron to szereg działań podejmowanych, aby przyczynić się do zwiększenia widoczności strony internetowej i jej pozycji w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie nosi również nazwę działań SEO (ang. Search Engine Optimization). Skuteczne pozycjonowanie i optymalizacja strony www najczęściej prowadzi do uzyskania wysokiej pozycji strony w wynikach wyszukiwania (np. w Google Search czy Bing). Proces SEO może być realizowany:

  • na poziomie miasta (pozycjonowanie stron w Warszawie), czyli pozycjonowanie lokalne,
  • usługi SEO w Polsce,
  • pozycjonowanie za granicą, czyli np. pozycjonowanie strony w niemieckim Google.
  • Wśród wyszukiwarek internetowych w Polsce Google odpowiada za ok 98%
  • Wyszukiwanie informacji w internecie jest krokiem w procesie zakupowym

POZYCJONOWANIE STRON INTERNETOWYCH
W WARSZAWIE I POLSCE

Optymalizacja SEO i pozycja w wynikach wyszukiwania
Działania marketingowe dla strony internetowej
Liczba słów kluczowych i ruch po rozpoczęciu działań SEO
Search Engine Optimization na stronie internetowej
Search Engine Optimization w wyszukiwarce Google

Jeśli masz lub chciałbyś mieć stronę internetową swojej firmy, to z pewnością jesteś zainteresowany tym, by trafiła do jak najszerszej liczby osób. Przecież to jest właśnie głównym celem jej posiadania – informowanie jak najszerszej grupy potencjalnych klientów o świadczonych przed Twoje przedsiębiorstwo usługach, nabytym doświadczeniu, referencjach, danych kontaktowych i ewentualnie cenniku.
Jednak nie oszukujmy się – nawet najbardziej profesjonalną witrynę odnajdzie niewiele osób, przez co nie dowiedzą się o twojej ofercie. Jeśli chcesz to zmienić, musisz do nich docierać tam, gdzie szukają oni informacji – w wyszukiwarkach internetowych.

Jak podaje statcounter.com[1] i co możemy dostrzec na wykresie obok, ponad 98% internautów w Polsce korzysta z Google do wyszukiwania treści.

pozycjonowanie stron udział przeglądarek

Chcąc do nich trafić, powinieneś zadbać o właściwe pozycjonowanie w Google, tak by to właśnie witryna twojego biznesu pojawiała się na jednym z czołowych miejsc wśród wyników wyszukiwania. Wyszukiwarki internetowe indeksują treści na stronie internetowej za pomocą botów indeksujących i poddają je ocenie za pomocą algorytmów. Na pierwszych odsłonach wyników wyszukiwania (SERP) widoczne tylko te witryny, które są poddawane skutecznemu pozycjonowaniu stron na wybrane słowa kluczowe.

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

Dziękujemy za zainteresowanie ofertą WingsBridge. Proszę wypełnić formularz, aby zadać pytanie lub umówić się na spotkanie. Napiszemy albo oddzwonimy do Ciebie możliwie najszybciej.

    INFORMACJE

    POZYCJONOWANIE GOOGLE
    JAK DZIAŁA W PRAKTYCE?

    Zwykle po wpisaniu danego hasła w wyszukiwarkę, naszym oczom ukazują się dwa lub trzy linki sponsorowane, których obecność na tym miejscu jest regularnie opłacana. W przypadku wyszukiwarki Google płatności obsługuje się poprzez program Google Ads (dawniej AdWords).

    Kolejne miejsca należą do tzw. wyników organicznych, lub inaczej pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania. Zazwyczaj w organicznych wynikach wyszukiwania jest 10 pozycji na głównej stronie i dalszych. To właśnie na te pozycje ma wpływ pozycjonowanie strony w Google. Wyniki wyszukiwania oczywiście mogą się różnić, w zależności od tego, czego szukamy, gdzie się znajdujemy i czy wyszukujemy haseł globalnych, czy lokalnych. Zwłaszcza te dwie ostatnie kwestie mogą mieć decydujące znaczenie na widoczność witryny. Algorytmy Google pokażą różne wyniki dostosowane do lokalizacji i języka wyszukiwania. Czym się różni pozycjonowanie www globalne od lokalnego?

    Jeśli prowadzisz sklep internetowy, świadczysz usługi zdalnie lub po prostu zależy ci na zasięgu ogólnopolskim, zdecydowanie w kręgu twoich zainteresowań powinno leżeć globalne pozycjonowanie stron w Google. Wtedy twój produkt pojawi się przed zainteresowanymi po prostu po wpisaniu jego nazwy w wyszukiwarkę. Pozycję poszczególnych fraz kluczowych możemy śledzić w Google Search Console. Z racji ogromnej konkurencji na ogólnokrajowym rynku pozycjonowania stron, oferta, którą chcesz przedstawić klientom, jest trudniejsza do umiejscowienia wysoko w wynikach wyszukiwania. Innymi słowy, konkurencyjność słów kluczowych jest dużo wyższa i znacznie więcej firm również prowadzi działania pozycjonowania dla swojej strony www na poziomie ogólnokrajowym czy globalnym. Wymaga bardzo dużo pracy i większej ilości czasu, by przyniosło pożądane efekty.

    Większość przedsiębiorców prowadzi jednak biznesy na poziomie lokalnym, świadcząc usługi w swojej okolicy. Z tego względu w ich potrzeby trafia lokalne pozycjonowanie stron. Na czym polega? Choć założenia są podobne i również zależy nam na uzyskaniu jak najwyższego miejsca w wynikach wyszukiwania, to z tą różnicą, że koncentrujemy się głównie na wynikach wyszukiwania z naszego regionu i dotyczących zapytań lokalnych oraz w mapach Google. Zobaczmy co się stanie po wpisaniu frazy “optymalizacja konwersji Warszawa” w Google.

    Poniżej pierwszego wyniku sponsorowanego w wyszukiwarce internetowej Google, naszym oczom ukazało się 10 kolejnych stron firm zajmujących się świadczeniem poszukiwanych usług w Warszawie.

    POZYCJONOWANIE SEO
    DLACZEGO WARTO?

    Jak pokazują statystyki, dla coraz większej liczby internautów to właśnie Google staje się podstawowym narzędziem do zdobywania wiedzy I to już nie tylko w Internecie, ale również w ujęciu globalnym, wyprzedzając telewizję, radio czy gazety.

    Według statystyk dostępnych na stronie internetlivestats.com[2] liczba zapytań umieszczanych w wyszukiwarce Google wynosiła średnio 3,5 miliarda dziennie już w 2012 roku. Obecnie około dekady później, liczba ta przekracza 6,1 miliarda zapytań dziennie. Badania konsumentów przeprowadzane w USA[3] wskazują, że 34,6% z nich poszukiwanie produktu rozpoczyna właśnie od wpisania jego nazwy z Google.

    Zapewne i Twoje osobiste doświadczenie potwierdza, że szukając informacji na temat jakiejś usługi czy produktu, niejednokrotnie rozpoczynasz poszukiwania właśnie od otwarcia nowej zakładki w przeglądarce, w którą wpisujesz “Google”.

    JAKIE SĄ ZALETY
    POZYCJONOWANIA STRON INTERNETOWYCH?

    • Dostęp do ogromnej liczby nowych klientów – Internet to dziś najszerzej wykorzystywane medium i póki co, nic nie wskazuje, by ten trend miał się odmienić. Google to największa wyszukiwarka, od której wielu Twoich klientów rozpoczyna poszukiwania interesującego ich produktu czy usługi.
    • Znacznie dokładniejsze trafianie w potrzeby klienta. Klient, który wie, czego szuka i który po wpisaniu hasła w wyszukiwarkę trafi na twoją stronę, jest faktycznie zainteresowany tym, co masz do zaoferowania. Dobre pozycjonowanie stron www pozwoli ci precyzyjnie trafiać właśnie do takich osób.
    • Oferta dostępna zawsze i wszędzie – klient, któremu potrzebna jest twoja pomoc “na już” będzie szukał informacji na ekranie telefonu. Spraw, żeby twoja oferta pokazała się jako pierwsza, a zapewne z niej skorzysta.
    • Profesjonalizm i zaufanie w oczach klienta – jeśli pozycjonowanie strony internetowej sprawia, że jest ona często widywana przez klientów, staje się dla nich czymś znanym i zapisuje się w ich świadomości. Kiedy będą cię potrzebować, z pewnością bez problemu cię znajdą.
    • Niedroga i długotrwała reklama – usługi pozycjonowania stanowią jeden z najtańszych sposobów na reklamę i budowanie wizerunku marki. Choć na rezultaty trzeba trochę poczekać, zazwyczaj są one długotrwałe – nie tylko podnoszą obroty, ale również poprawiają wizerunek w oczach klientów.
    PORADY

    JAK POZYCJONOWAĆ STRONĘ?

    Bez wątpienia dostrzegasz już korzyści, jakie twojej stronie przyniesie usługa pozycjonowania strony internetowej i być może zastanawiasz się, na czym w praktyce cały ten proces polega. Proces pozycjonowania stron to kompleksowe działanie, obejmujące m.in. pozyskiwanie wartościowych linków przychodzących, optymalizację treści strony i jej kodu, optymalizacji linkowania wewnętrznego. Pierwszym etapem jest zawsze audyt SEO, który pozwala na identyfikację problemów i kierunku działań a czasem także rozeznania się, jakie są działania konkurencji.

    Wprowadzane zmiany obejmują więc zarówno poprawę wyglądu strony, stworzenie jej wersji mobilnej i zadbanie o ogólną responsywność i prędkość ładowania strony. Ponadto usunięcie błędów w kodzie strony, poprawę jej struktury i treści (np. struktury nagłówków, dane strukturalne) czy umieszczenie słów kluczowych, jak i pozyskiwanie linków z innych stron kierujących do niej (tzw. link building – składają się na to m.in. artykuły sponsorowane, wymiana linków ze współpracującymi firmami, katalogi firm, itp.).

    Zdobycie wiedzy o tym, jak pozycjonować strony internetowe wymaga czasu, doświadczenia i umiejętności, dlatego warto powierzyć to zadanie specjalistom, w przeciwnym razie pozycjonowanie w sieci może okazać się stratą pieniędzy. Specjalista SEO przeprowadzi Cię przez proces pozycjonowania strony i wyjaśni zagadnienia z zakresu SEO oraz tego jak mierzyć efekty pozycjonowania.

    POZYCJONOWANIE STRON
    W WYSZUKIWARCE GOOGLE

    Zanim zajmiemy się pozycjonowaniem strony internetowej lub sklepu internetowego, zawsze dokonujemy dokładnej analizy jej treści, kodu i dotychczasowych odnośników pod kątem SEO i rankingu Google. Wszystko po to, żeby zapewnić skuteczne pozycjonowanie strony i optymalne działania, trafiające w zapotrzebowanie. Analizujemy stare strony internetowe i zastanawiamy się nad zmianami, jakie trzeba w nich przeprowadzić. Zastanawiamy się, jakie będzie najlepsze promowanie strony – jakie media i jakie odnośniki do tego wykorzystać.

    Następnie przechodzimy do działania i skrupulatnie realizując powzięty plan, staramy się poprawiać dopasowane pod kątem wyszukiwarki Google pozycjonowanie, optymalizując struktury stron, ich kod, zawartość (tzw. content), linkowania wewnętrzne i dopasowanie słów kluczowych. Skuteczne pozycjonowanie stron obejmuje również optymalizację ich szaty graficznej, szybkości działania i wydajności algorytmów. Strony działające szybko i responsywnie są lepiej oceniane przez wyszukiwarkowego giganta, dlatego ten czynnik jest również bardzo istotny dla nas.

    Również na tym etapie przeprowadzamy pozycjonowanie strony www, obejmujące m.in. pozyskiwanie linków przychodzących, czyli tzw. działania off-site. Jeśli zależy Ci na szczególnie intensywnym promowaniu swojej strony, to możesz zdecydować się również na wariant SEM. Oferujemy optymalizację SEO w obrębie witryny i poza nią, połączoną z prowadzeniem kampanii Google Ads (AdWords – płatne reklamy tekstowe w wyszukiwarce Google).

    Skuteczne pozycjonowanie strony www powinno być dostosowane do klienta, branży i budżety, tak żeby wykorzystać optymalnie posiadane środki. Przy większym budżecie dodatkowe reklamy, wspomogą efekty pozycjonowania umożliwiając wyświetlanie strony na pierwszej stronie wyników wyszukiwania (w wynikach płatnych) już od pierwszych dni uruchomienia kampanii. Pozwoli to m.in. na szybkie zwiększenie ruchu na stronie i pozyskanie potencjalnych klientów.

    Rezultaty pozycjonowania przykładowego klienta przez 1.5 roku pracy z WingsBridge w budżecie, w okolicach 1500 zł:

    Skuteczny proces pozycjonowania i rezultaty

    Wybierz dobrze!

    W ciągu wieloletniej obecności na rynku pomogliśmy dziesiątkom firm i instytucji w optymalizacji ich zawartości, układu, struktury czy prowadzonych działań marketingowych. Jesteśmy przekonani, że pomożemy również tobie i twojemu biznesowi! Zajmujemy się pozycjonowanie stron internetowych, choć to nie jedyny zakres naszej działalności – tworzymy strony internetowe, sklepy internetowe, oferujemy usługi content marketingu, pomagamy w podejmowaniu skutecznych działań marketingowych. Zdobytą wiedzę w pełni możemy wykorzystać, by wesprzeć Twoją stronę www i zapewnić jej najlepsze pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania.

    Zaufało nam wiele firm – również tych największych, teraz pora na Ciebie! Sprawdź i przekonaj się sam, jak wiele możesz zyskać!

    [1]https://gs.statcounter.com/search-engine-market-share/all/poland/#monthly-201802-201902-bar[2]https://www.internetlivestats.com/google-search-statistics/#trend[3]https://www.emarketer.com/content/more-product-searches-start-on-amazon

    NASZE USŁUGI

    ZAPOZNAJ SIĘ Z SUKCESAMI
    NASZYCH KLIENTÓW

    Zwiększenie dochodów 52% w 6 miesięcy

    Pomogliśmy polskiej firmie zaistnieć na rynku
    niemieckim. Zobacz, co udało nam się razem
    zrobić.

    Modernizacja strony:
    9,5x więcej odwiedzin

    Pomogliśmy polskiej firmie z branży budowlanej zaistnieć w internecie. Zobacz, jakie efekty uzyskali.

    Pozycjonowanie (SEO) i Google

    WingsBridge promuje nowy sklep dystrybutora suplementów diety z rezultatem 620% ROAS w ciągu 1 roku.

    DLACZEGO POZYCJONOWANIE
    STRONY INTERNETOWEJ Z WINGSBRIDGE?

    • Jesteśmy skuteczni i nastawieni na zwrot z inwestycji, a nie tylko na wydawanie budżetu
    • Posiadamy kwalifikacje i oficjalne certyfikaty Google. Dzięki uczestnictwu programie akceleracyjnym Google mamy o wiele większe możliwości niż przeciętna agencja
    • Działamy transparentnie – otrzymujesz na bieżąco szczegółowe raporty
    • Jesteśmy innowacyjni, stale się dokształcamy, dzięki czemu masz pewność, że dobrze wykorzystamy każdą złotówkę z Twoich kampanii
    • Nasza praca to nasza pasja
    • Traktujemy Twój biznes jak nasz własny. Na bieżąco dodajemy reklamy nowych produktów i usług. Doradzamy (i co ważne czasami odradzamy) w kwestiach marketingowych. Towarzyszymy rozwojowi Twojej firmy i oferujemy indywidualne podejście.