Pozycjonowanie lokalne2021-03-19T18:01:19+01:00

Pozycjonowanie lokalne – SEO dla firm w regionie

Czytaj dalej

Czym jest pozycjonowanie lokalne

Lokalne SEO to działania pozycjonowania ukierunkowane na pozycje dla lokalnych wyników wyszukiwania, czyli takich, które uwzględniają fizyczną lokalizację biznesu. Może być to na przykład miasto, dzielnica, ulica, województwo czy osiedle. Z reguły pozycjonowanie lokalne skierowane jest do firm, które działają lokalnie lub posiadają placówki stacjonarne z fizycznymi lokalizacjami w danym regionie. Przykładowo mogą to być firmy takie jak gabinet dentystyczny, salon fryzjerski, mechanik i warsztaty samochodowe. Mogą to być też firmy usługowe, które realizują usługi w konkretnym obszarze geograficznym, takie jak firma remontowo-budowlana lub firma cateringowa. Pozycjonowanie sklepów internetowych rzadziej obejmuje takie działania regionalne, choć istnieją wyjątki.

Pozycjonowanie lokalne skupia się na szeregu działań od pozycjonowania na konkretne słowa kluczowe (frazy lokalne), w tym pozycjonowanie long tail, optymalizację wizytówki typu NAP (ang. Name Address Phone), czyli nazwa firmy, adres i numer telefonu. Działania pozycjonowania lokalnego opierają się również o optymalizację wizytówki Google Moja Firma, która widoczna jest między innymi na mapach Google (Google maps), a także zarządzaniu ocenami i recenzjami użytkowników. Renoma i zaufanie budowane za pomocą opinii, pytań i odpowiedzi wpływają pozytywnie na wizerunek firmy i współczynnik klikalności CTR. Pozycjonowanie lokalne obejmuje też wiele innych działań, które są zorientowane na poprawienie lokalnej widoczności i rankowanie wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania lokalnego. Nie bez znaczenia jest też optymalizacja strony www pod lokalne pozycjonowanie stron i dodanie danych strukturalnych.

Czym są lokalne wyniki wyszukiwania

Lokalne wyniki wyszukiwania to wyniki w wyszukiwarkach na zapytania (kluczowe frazy lokalne), które zawierają intencję dla lokalnych wyników wyszukiwania. Lokalne wyniki wyszukiwania mogą zawierać słowo związane z lokalnością np. “Warszawa”, “blisko mnie”, “śródmieście” itp. Do wyników lokalnych należy także zaliczyć, te które uwzględniają geolokalizację (informacje o lokalizacji użytkownika) i wyszukiwania na mapie Google. Zapytania dla lokalnych wynikach wyszukiwania często dotyczą usług, które są powiązane z regionalnym charakterem działalności firmy np. “jedzenie na wynos”. Usługi gastronomiczne są z reguły ograniczone geograficznie i np. wyszukiwarka Google uwzględnia lokalny charakter wyszukania dla takich zapytań, jeśli mamy włączoną usługę geolokalizacyjną.

Istotność wyszukań lokalnych i co za tym idzie potrzeby pozycjonowania lokalnego, nieustannie rośnie. Jest to związane głównie z ruchem mobilnym, czyli wyszukiwaniami na urządzeniach przenośnych takich jak smartfony. Użytkownicy co raz częściej poszukują informacji o lokalnych firmach na mapach Google, gdy znajdują się w jakiejś okolicy lub poszukują informacji w wyszukiwarce Google podróżując. W takim przypadku, firmy które uwzględniły pozycjonowanie lokalne w swoich działaniach oraz mają zoptymalizowaną wizytówkę Google Moja Firma, zyskują na widoczności i mogą pojawić się wysoko w wynikach wyszukiwania.

Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu
Marketing treści dla sklepu internetowego

Kogo powinno zainteresować pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie lokalne pomaga firmie wyróżnić się w wynikach wyszukiwania na lokalne frazy kluczowe. W praktyce lokalne SEO pomaga zwiększyć ruch, liczbę i współczynnik konwersji oraz w rezultacie zyski firmy. Użytkownicy poszukujący informacji w lokalnych wynikach wyszukiwania, niejednokrotnie mają wyższą intencję zakupową. Użytkownicy ci, to często osoby poszukujące regionalnych firm w danej okolicy, którzy chcą skorzystać z ich usług. Użytkownicy nie muszą używać słów powiązanych z zakresem regionalnym. Wystarczy, że mają włączoną geolokalizację a charakter ich zapytania obejmuje wyniki powiązane z lokalnymi firmami. Firmy uwzględniające pozycjonowanie lokalne w swoich działaniach marketingowych są bardziej widoczne w wyszukiwaniach na mapach Google.

Łatwo zatem się domyślić, że lokalne SEO ma znaczenie dla mikro, małych i średnich firm, które posiadają fizyczne placówki na danym obszarze. Oczywiście wielkość firmy nie ma przy pozycjonowaniu lokalnym kluczowego znaczenia. Istotna jest fizyczna lokalizacja i oferowanie produktów oraz usług w określonym rejonie. Pozycjonowaniem lokalnym mogą być zatem zainteresowane sklepy franczyzowe, centra handlowe, małe butiki, kancelarie prawnicze, usługi księgowe, sklepy spożywcze, usługi elektrotechniczne, lokale gastronomiczne. Tak naprawdę bardzo wiele firm może skorzystać z pozycjonowania lokalnego.

 Jeśli Twoja firma spełnia część z poniższych warunków, może to oznaczać, że warto rozpocząć działania dla lokalnego SEO:

  • firma (lub oddział) działa lokalnie np. w danym mieście,

  • firma posiada biura w różnych miejscach w kraju,

  • firma działa na bazie franczyzy,

  • firma chce zwiększyć sprzedaż w określonych regionach,

  • firma chce zwiększyć widoczność na mapach i nawigacji,

  • firma chce lepiej zarządzać opiniami i reputacją w internecie.

Jakie firmy szczególnie powinny korzystać z lokalnego SEO:

  • firmy z branży medycznej (prywatne przychodnie, gabinety, stomatolodzy, kliniki itd.),

  • firmy gastronomiczne (bary, restauracje, pizzerie, lodziarnie, cukiernie itd.),

  • firmy prawnicze i księgowe (kancelarie, prawnicy, doradcy prawni, doradztwo i cosulting, firmy audytowe itd.),

  • firmy świadczące usługi dla domu (elektrycy, hydraulicy, firmy remontowe),

  • firmy z rynku nieruchomości (deweloperzy, najemcy).

Powyższa lista nie wyczerpuje firm, które mogą dużo skorzystać z lokalnego pozycjonowania. Każdy lokalny biznes może zyskać na dodatkowej optymalizacji po lokalne SEO. Skontaktuj się z nami, żeby ocenić potencjał dla Twojej firmy.

Dowiedz się więcej

Każdy klient jest inny i ma inne potrzeby, dla każdego zawsze tworzymy indywidualną ofertę:

Rozpocznij współpracę z nami już dziś

Pozycjonowanie lokalne

Już od 500 zł / mies.

Zamów bezpłatną wycenę

W ramach prowadzonych działań pozycjonowania możesz liczyć na sprawdzony, powtarzalny proces:

  1. Wybór słów kluczowych
  2. Audyt SEO
  3. Optymalizacja techniczna
  4. Budowanie treści
  5. Optymalizacja tekstów na stronie
  6. Budowanie linków zwrotnych
  7. Analiza i raportowanie
  8. Doradztwo

Korzyści z pozycjonowania lokalnego

Optymalizacja pod kątem wyszukiwania lokalnego jest ważna, zwłaszcza w przypadku mniejszych i średnich firm działających lokalnie. Pośród szeregu dobroczynnych korzyści lokalnego SEO można wymienić:

  • pozwala użytkownikom szybko i łatwo odnaleźć informacje o firmie (np. nazwę firmy, godziny otwarcia, adres i numery telefonu),

  • pozycjonowanie lokalne obejmuje utworzenie i optymalizację wizytówki Google Moja Firma poprawiając pozycję w wynikach wyszukiwania i współczynnik klikalności,

  • lokalne SEO pozwala zwiększyć ogólną widoczność w internecie oraz co za tym idzie ruch na stronie internetowej,

  • zwiększony ruch wynikający z pozycjonowania lokalnego ma często wysoką intencję zakupową,

  • pozycjonowanie lokalne może wiązać się z niższą konkurencyjnością słów kluczowych, zwłaszcza długiego ogona i łatwiejszym uzyskaniem wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania,

  • optymalizacja pod wyszukiwania lokalne zapewnia lepszą widoczność w Mapach Google,

  • może pomóc w analizie potrzeb i rynku lokalnych klientów,

  • wyższa trafność treści pod lokalne wyniki wyszukiwania może obniżyć koszty prowadzenia kampanii Google Ads,

  • lokalne pozycjonowanie pozwala zarządzać reputacją i budować autorytet oraz zaufanie do firmy oraz pozyskiwać pozytywne opinie,

  • może pomóc pozyskać stałych, lokalnych klientów,

  • pomaga w zwiększaniu zysków firmy.

Ostatecznie zwiększenie wysokiej jakości ruchu potencjalnych klientów i budowanie renomy firmy korzyści z lokalnego SEO pozwalają na poprawienie wyników finansowych firmy.

Korzyści z pozycjonowania sklepu internetowego

Dlaczego WingsBridge?

  • Rekomendacje i wdrażane zmiany opieramy na rzetelnych analizach, nie domysłach

  • Działamy transparentnie – otrzymujesz na bieżąco szczegółowe raporty

  • Wykorzystujemy tylko profesjonalne narzędzia do prowadzenia analiz i testów

  • Jesteśmy innowacyjni, stawiamy zarówno na rozwój Twojej firmy jak i nas samych, dzięki czemu wykorzystujemy poza tradycyjnymi także najnowsze narzędzia

  • Nasza praca to nasza pasja

  • Traktujemy Twój biznes jak nasz własny. Na bieżąco dodajemy reklamy nowych produktów i usług. Doradzamy (i co ważne czasami odradzamy) w kwestiach marketingowych. Towarzyszymy rozwojowi Twojej firmy

Zapoznaj się z sukcesami naszych klientów:

Zwiększenie dochodów
52% w 6 miesięcy

Pomogliśmy polskiej firmie zaistnieć na rynku niemieckim. Zobacz, co udało nam się razem zrobić

Modernizacja strony:
9,5x więcej odwiedzin

Pomogliśmy polskiej firmie z branży budowlanej zaistnieć w internecie. Zobacz, jakie efekty uzyskali.

Pozycjonowanie (SEO) i Google Ads

WingsBridge promuje nowy sklep dystrybutora suplementów diety z rezultatem 620% ROAS w ciągu 1 roku.

Skontaktuj się i zobacz, co możemy dla Ciebie zrobić

MAIL:
WingsBridge Digital: kontakt@wingsbridge.pl

TEL.:
WingsBridge Digital.: +48 516 025 113

Kontakt
Zgoda RODO *
reCAPTCHA
Sending