Lokalne SEO to działania pozycjonowania ukierunkowane na pozycje dla lokalnych wyników wyszukiwania, czyli takich, które uwzględniają fizyczną lokalizację biznesu. Może być to na przykład miasto, dzielnica, ulica, województwo czy osiedle. Z reguły pozycjonowanie lokalne skierowane jest do firm, które działają lokalnie lub posiadają placówki stacjonarne z fizycznymi lokalizacjami w danym regionie. Przykładowo mogą to być firmy takie jak gabinet dentystyczny, salon fryzjerski, mechanik i warsztaty samochodowe. Mogą to być też firmy usługowe, które realizują usługi w konkretnym obszarze geograficznym, takie jak firma remontowo-budowlana lub firma cateringowa. Pozycjonowanie sklepów internetowych rzadziej obejmuje takie działania regionalne, choć istnieją wyjątki.
Pozycjonowanie lokalne skupia się na szeregu działań od pozycjonowania na konkretne słowa kluczowe (frazy lokalne), w tym pozycjonowanie long tail, optymalizację wizytówki typu NAP (ang. Name Address Phone), czyli nazwa firmy, adres i numer telefonu. Działania pozycjonowania lokalnego opierają się również o optymalizację wizytówki Google Moja Firma, która widoczna jest między innymi na mapach Google (Google maps), a także zarządzaniu ocenami i recenzjami użytkowników. Renoma i zaufanie budowane za pomocą opinii, pytań i odpowiedzi wpływają pozytywnie na wizerunek firmy i współczynnik klikalności CTR. Pozycjonowanie lokalne obejmuje też wiele innych działań, które są zorientowane na poprawienie lokalnej widoczności i rankowanie wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania lokalnego. Nie bez znaczenia jest też optymalizacja strony www pod lokalne pozycjonowanie stron i dodanie danych strukturalnych.