NA CZYM POLEGA
POZYCJONOWANIE NA DŁUGI OGON?

SEO to „optymalizacja pod kątem wyszukiwarek” (ang. Search Engine Optimization). SEO i pozycjonowanie to synonimy, choć na rodzimym, polskim rynku można spotkać się z ich rozróżnieniem znaczeniowym. Najprościej ujmując pozycjonowanie sklepu internetowego polega na działaniach mających na celu zwiększanie widoczności twojego sklepu w internecie poprzez dobór słów kluczowych i uzyskiwanie wyższych pozycji w wyszukiwarkach internetowych oraz pozyskiwanie w ten sposób ruchu organicznego (bezpłatne wyniki wyszukiwania). Wzrost ruchu w sklepie, tak jak w przypadku tradycyjnych biznesów, przekłada się na liczbę nowych klientów i pozwala zwiększyć sprzedaż. Jeśli prowadzisz sklep internetowy, z pewnością zależy Ci na tym aby potencjalni klienci docierali w większym stopniu i zwiększenie widoczności swojego sklepu w internecie.

Wysokie pozycje w wyszukiwarkach, to te które pojawiają się jako pierwsze po wpisaniu zapytania (słowa kluczowego) w pole zapytania wyszukiwarki. O ile nie ma oficjalnej i widocznej numeracji, powszechnie przyjmuje się, że najbardziej trafny wynik wyszukania znajdujący się na stronie (SERP – ang. Search Engine Results Page), rozpoczyna się od 1, czyli ma pozycję pierwszą.

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

Dziękujemy za zainteresowanie ofertą WingsBridge. Proszę wypełnić formularz, aby zadać pytanie lub umówić się na spotkanie. Napiszemy albo oddzwonimy do Ciebie możliwie najszybciej.

    FRAZY LONG TAIL
    A POZYCJONOWANIE STRON

    Przykładem standardowego słowa kluczowego jest fraza “leczenie kanałowe”. Istnieje wiele gabinetów stomatologicznych, które już pozycjonują się w wynikach wyszukiwania przy użyciu tej frazy. Oznacza, to że będziemy musieli z nimi konkurować o pozycję w wyszukiwarce. Alternatywnie możemy zacząć pozycjonować się na różne, bardziej niszowe frazy jak “leczenie kanałowe pod mikroskopem”, które mają mniej wyszukań, czyli rozpocząć pozycjonowanie szerokie. Wyszukując wiele takich fraz long tail i tworząc dla nich treści, będziemy mogli osiągnąć wysokie pozycje i długofalowe efekty, które pomogą w generowaniu wysokiej jakości ruchu na stronie internetowej.

    Słowa kluczowe z długiego ogona to zapytania o wysokiej konkretności, niewielkiej liczbie wyszukań, małej konkurencyjności, często zawierające większą ilość słów (ale nie zawsze) i zwykle z wysokim współczynnikiem konwersji. Niejednokrotnie pozycjonowanie szerokie na długi ogon uwzględnia pozycjonowanie lokalne, czyli jest powiązane z konkretnymi miejscami, dzielnicami, miastami itp., np. “leczenie kanałowe pod mikroskopem warszawa”. Dłuższe frazy są bardziej szczegółowe niż ogólne słowa kluczowe i wyrażają sprecyzowane oczekiwania.

    Nazwa „długi ogon”, pochodzi od krzywej obrazującej miesięczną liczbę wyszukań na różne frazy kluczowe. Frazy long tail mają niski wolumen wyszukań i można ująć, że znajdują się w ogonie wykresu krzywej.

    POZYCJONOWANIE SZEROKIE
    DLA SKLEPÓW INTERNETOWYCH

    Skupienie się na bardziej niszowych, mniej konkurencyjnych słowach na rynku e-commerce, pozwala osiągnąć wysokie pozycje w SERP łatwiej i szybciej. Użycie bardzo konkretnych słów kluczowych z długiego ogona pozwala na dotarcie do bardzo określonej grupy osób, często z wyższą intencją zakupową.

    Frazy długiego ogona mogą generować wysokiej jakości ruch z organicznych wyników wyszukiwania i przychody w sklepach internetowych i stronach z branży e-commerce. Pośród fraz długiego ogona niejednokrotnie możemy odnaleźć frazy o wysokiej intencji zakupowej i wysokim współczynniku konwersji. Użytkownicy wyszukują produktów lub usług z wysoką dokładnością i konkretnymi cechami. Odkrycie potrzeb zakupowych tych klientów i zoptymalizowanie produktów pod te konkretne wyszukania pozwoli na bezpośrednie dotarcie do tych klientów. Niektórzy klienci wyszukując produktów nie szukają “telewizora”, tylko “telewizor 40 cali z wifi”.

    Chcesz dowiedzieć się więcej na temat pozycjonowania szerokiego dla sklepów internetowych? Skontaktuj się, aby uzyskać szczegółowe informacje. Pomożemy Ci opracować niestandardową strategię SEO na frazy długiego ogona dla Twojego sklepu internetowego.

    ZALETY POZYCJONOWANIA SZEROKIEGO

    Istnieje szereg korzyści, który można osiągnąć w przypadku pozycjonowania na frazy z długiego ogona:

    • efekty pozycjonowania long tail są długotrwałe
    • frazy z długiego ogona często mają wysoki współczynnik konwersji
    • szerokie wyrażenia kluczowe są mniej popularne, ale i mniej konkurencyjne
    • pozycjonowanie long tail pozwala na łatwiejsze osiągnięcie wysokich pozycji (dla niszowych słów kluczowych)
    • analiza pozycjonowania na długi ogon pozwala na odkrycie intencji zakupowych (także nieoczywistych)
    • słowa kluczowe long tail mają często wysoką intencję zakupową
    • niejednokrotnie frazy typu long tail zawierają już standardowe słowa kluczowe
    NASZE USŁUGI

    ZAPOZNAJ SIĘ Z SUKCESAMI
    NASZYCH KLIENTÓW

    Zwiększenie dochodów 52% w 6 miesięcy

    Pomogliśmy polskiej firmie zaistnieć na rynku
    niemieckim. Zobacz, co udało nam się razem
    zrobić.

    Modernizacja strony:
    9,5x więcej odwiedzin

    Pomogliśmy polskiej firmie z branży budowlanej zaistnieć w internecie. Zobacz, jakie efekty uzyskali.

    Pozycjonowanie (SEO) i Google

    WingsBridge promuje nowy sklep dystrybutora suplementów diety z rezultatem 620% ROAS w ciągu 1 roku.

    POZYCJONOWANIE LONG TAIL
    DLACZEGO Z WINGSBRIDGE?

    • Rekomendacje i wdrażane zmiany opieramy na rzetelnych analizach, nie domysłach
    • Działamy transparentnie – otrzymujesz na bieżąco szczegółowe raporty
    • Wykorzystujemy tylko profesjonalne narzędzia do prowadzenia analiz i testów
    • Jesteśmy innowacyjni, stawiamy zarówno na rozwój Twojej firmy jak i nas samych, dzięki czemu wykorzystujemy poza tradycyjnymi także najnowsze narzędzia
    • Nasza praca to nasza pasja
    • Traktujemy Twój biznes jak nasz własny. Na bieżąco dodajemy reklamy nowych produktów i usług. Doradzamy (i co ważne czasami odradzamy) w kwestiach marketingowych. Towarzyszymy rozwojowi Twojej firmy