Na czym polega pozycjonowanie na długi ogon?
Każdy, kto poszukuje usługi pozycjonowania sklepu internetowego lub inne strony www, prędzej czy później natknie się na wyrażenie pozycjonowanie na długi ogon lub pozycjonowanie long tail. Istnieje pewna różnica między zwykłymi słowami kluczowymi a słowami kluczowymi pozycjonowania szerokiego. Te ostatnie są bardziej szczegółowe i często składają się większej ilości słów kluczowych (choć nie zawsze). Większość fraz kluczowych wyszukiwanych w internecie to słowa kluczowe z długiego ogona. Szacuje się, że stanowią one około 70% wszystkich zapytań wprowadzanych do wyszukiwarek internetowych. Pozycjonowanie szerokie polega na użyciu wielu różnych słów kluczowych long tail podczas pozycjonowania strony www w wynikach wyszukiwania (SERP).
Frazy long tail a pozycjonowanie stron
Przykładem standardowego słowa kluczowego jest fraza “leczenie kanałowe”. Istnieje wiele gabinetów stomatologicznych, które już pozycjonują się w wynikach wyszukiwania przy użyciu tej frazy. Oznacza, to że będziemy musieli z nimi konkurować o pozycję w wyszukiwarce. Alternatywnie możemy zacząć pozycjonować się na różne, bardziej niszowe frazy jak “leczenie kanałowe pod mikroskopem”, które mają mniej wyszukań, czyli rozpocząć pozycjonowanie szerokie. Wyszukując wiele takich fraz long tail i tworząc dla nich treści, będziemy mogli osiągnąć wysokie pozycje i długofalowe efekty, które pomogą w generowaniu wysokiej jakości ruchu na stronie internetowej.
Słowa kluczowe z długiego ogona to zapytania o wysokiej konkretności, niewielkiej liczbie wyszukań, małej konkurencyjności, często zawierające większą ilość słów (ale nie zawsze) i zwykle z wysokim współczynnikiem konwersji. Niejednokrotnie pozycjonowanie szerokie na długi ogon uwzględnia pozycjonowanie lokalne, czyli jest powiązane z konkretnymi miejscami, dzielnicami, miastami itp., np. “leczenie kanałowe pod mikroskopem warszawa”. Dłuższe frazy są bardziej szczegółowe niż ogólne słowa kluczowe i wyrażają sprecyzowane oczekiwania.
Nazwa „długi ogon”, pochodzi od krzywej obrazującej miesięczną liczbę wyszukań na różne frazy kluczowe. Frazy long tail mają niski wolumen wyszukań i można ująć, że znajdują się w ogonie wykresu krzywej.


Pozycjonowanie szerokie dla sklepów internetowych
Skupienie się na bardziej niszowych, mniej konkurencyjnych słowach na rynku e-commerce, pozwala osiągnąć wysokie pozycje w SERP łatwiej i szybciej. Użycie bardzo konkretnych słów kluczowych z długiego ogona pozwala na dotarcie do bardzo określonej grupy osób, często z wyższą intencją zakupową.
Frazy długiego ogona mogą generować wysokiej jakości ruch z organicznych wyników wyszukiwania i przychody w sklepach internetowych i stronach z branży e-commerce. Pośród fraz długiego ogona niejednokrotnie możemy odnaleźć frazy o wysokiej intencji zakupowej i wysokim współczynniku konwersji. Użytkownicy wyszukują produktów lub usług z wysoką dokładnością i konkretnymi cechami. Odkrycie potrzeb zakupowych tych klientów i zoptymalizowanie produktów pod te konkretne wyszukania pozwoli na bezpośrednie dotarcie do tych klientów. Niektórzy klienci wyszukując produktów nie szukają “telewizora”, tylko “telewizor 40 cali z wifi”.
Chcesz dowiedzieć się więcej na temat pozycjonowania szerokiego dla sklepów internetowych? Skontaktuj się, aby uzyskać szczegółowe informacje. Pomożemy Ci opracować niestandardową strategię SEO na frazy długiego ogona dla Twojego sklepu internetowego.
Pozycjonowanie na długi ogon
Już od 500 zł / mies.
W ramach prowadzonych działań pozycjonowania szerokiego możesz liczyć na sprawdzony, powtarzalny proces:
- Wybór słów kluczowych – fraz long tail
- Audyt SEO
- Optymalizacja techniczna
- Budowanie treści
- Optymalizacja tekstów na stronie
- Budowanie linków zwrotnych
- Analiza i raportowanie
- Doradztwo
Zalety pozycjonowania szerokiego
Istnieje szereg korzyści, który można osiągnąć w przypadku pozycjonowania na frazy z długiego ogona:
- efekty pozycjonowania long tail są długotrwałe
frazy z długiego ogona często mają wysoki współczynnik konwersji
szerokie wyrażenia kluczowe są mniej popularne, ale i mniej konkurencyjne
pozycjonowanie long tail pozwala na łatwiejsze osiągnięcie wysokich pozycji (dla niszowych słów kluczowych)
analiza pozycjonowania na długi ogon pozwala na odkrycie intencji zakupowych (także nieoczywistych)
słowa kluczowe long tail mają często wysoką intencję zakupową
niejednokrotnie frazy typu long tail zawierają już standardowe słowa kluczowe

Pozycjonowanie long tail – Dlaczego z WingsBridge?
Rekomendacje i wdrażane zmiany opieramy na rzetelnych analizach, nie domysłach
Działamy transparentnie – otrzymujesz na bieżąco szczegółowe raporty
Wykorzystujemy tylko profesjonalne narzędzia do prowadzenia analiz i testów
Jesteśmy innowacyjni, stawiamy zarówno na rozwój Twojej firmy jak i nas samych, dzięki czemu wykorzystujemy poza tradycyjnymi także najnowsze narzędzia
Nasza praca to nasza pasja
Traktujemy Twój biznes jak nasz własny. Na bieżąco dodajemy reklamy nowych produktów i usług. Doradzamy (i co ważne czasami odradzamy) w kwestiach marketingowych. Towarzyszymy rozwojowi Twojej firmy
Zapoznaj się z sukcesami naszych klientów
Zwiększenie dochodów
52% w 6 miesięcy
Pomogliśmy polskiej firmie zaistnieć na rynku niemieckim. Zobacz, co udało nam się razem zrobić
Skontaktuj się i zobacz, co możemy dla Ciebie zrobić
MAIL:
WingsBridge Digital: kontakt@wingsbridge.pl
TEL.:
WingsBridge Digital.: +48 516 025 113