//Dlaczego warto mieć firmową stronę internetową?

Dlaczego warto mieć firmową stronę internetową? 8 korzyści z posiadania strony.

Dynamiczny rozwój technologii, w szczególności cyfrowej, oraz coraz łatwiejszy i powszechniejszy dostęp do niej, przyczynia się do przenoszenia wielu działań do świata wirtualnego. Internet w zasadzie stał się podstawowym medium wyszukiwania wszelkich informacji. Strony internetowe przynoszą firmom, a także innym organizacjom szereg korzyści. To potężna platforma zarówno do prezentacji oferowanych usług, produktów, jak i wiedzy, wartości, czy idei przez nie promowanych. Korzyści wynikające z posiadania stron internetowych dotyczą nie tylko firm. Wiele mogą zyskać także profesjonaliści z różnych dziedzin, freelancerzy, artyści oraz wszyscy, którzy chcieliby się podzielić swoimi pasjami, zainteresowaniami, czy nawet przemyśleniami.

dlaczego warto posiadać firmowa stronę internetowa wingsbridge

Tymczasem, jak podaje Eurostat (Digital Economy and Society Index 2017, Eurostat 2017) „Proces digitalizacji polskich przedsiębiorstw postępuje dużo wolniej niż w większości innych państw UE. Poziom wykorzystania handlu elektronicznego przez MŚP jest również znacznie poniżej średniej.”. W związku z tym, nadal obszar ten pozostaje w znacznym stopniu do zagospodarowania, w tym w szczególności przez małe i średnie przedsiębiorstwa. Dlatego też istotnym jest by zastanowić się, czy warto posiadać stronę internetową? Poniżej przedstawionych zostało 8 korzyści wynikających z jej stworzenia oraz stałego rozwoju.

1. Pomaga w sprecyzowaniu celów biznesowych

Tworząc stronę dokonuje się ponownej analizy oferty i często także weryfikuje się sam sposób funkcjonowania biznesu. Pozwala to m.in. na udoskonalenie oferty, a jednocześnie poprawę procesów wewnątrz organizacji, chociażby dotyczących sposobów realizacji zamówień.

2. Pomaga klientom odnaleźć firmę

Jeszcze kilkanaście lat temu, żeby znaleźć miejscowego krawca poszukiwania rozpoczynały się od tzw. żółtych stron w książce telefonicznej. Dziś katalogi z firmami według branż są dostępne w internecie, a same wyszukiwarki internetowe takie jak Google są powszechnie używane do odnajdywania informacji o firmach, produktach, usługach czy opiniach.

3. Funkcjonuje jako broszura informacyjna

Strona internetowa obecnie pełni także funkcję tradycyjnej broszury informacyjnej. Wiele firm przeznacza znaczne środki na papierowe ulotki. Jakkolwiek może to być stosunkowo skuteczny sposób reklamowania, nie należy jedynie na nim polegać. Po przeliczeniu wydatków często koszty stworzenia, utrzymania oraz reklamowania strony internetowej są niższe, a jednocześnie zwrot z tej inwestycji jest wyższy niż z regularnie zamawianych i dystrybuowanych materiałów drukowanych. W szczególności jeżeli weźmiemy pod uwagę czas ekspozycji oraz możliwość przeanalizowania skuteczności działań marketingowych.

4. Umożliwia dotarcie do szerokiego grona odbiorców

Internet umożliwia na dotarcie do ludzi praktycznie z całego świata. Dla firm działających dotychczas jedynie lokalnie jest to szansa na pozyskanie klientów z całej Polski. Przykładowo w branży gastronomicznej, udostępnienie informacji o restauracji w sieci, prezentacja menu i umożliwienie rezerwacji stolika, pozwala nie tylko na zwiększenie zainteresowania ofertą wśród społeczności lokalnej, ale także wśród turystów poszukujących ciekawych miejsc na posiłek. Co więcej, wiele osób najpierw wyszukuje informacje o produktach lub usługach w internecie a następnie nabywa je w tradycyjny sposób w sklepie stacjonarnym. Zjawisko to określa się efektem ROPO (Research Online, Purchase Offline), ROBO (Research Online, Buy Offline) lub webrooming, odnoszących się do tego mechanizmu.

5. Jest zawsze dostępna

Strona internetowa jest dostępna 24h na dobę, czyli także w godzinach w których biuro jest zamknięte. Innymi słowy to pracownik sprzedaży i marketingu w jednym, przyciągający potencjalnych klientów i informujący ich o ofercie firmy, niezależnie od czasu, czy miejsca.

6. Pomaga poznać zachowania klientów i ich potrzeby

Dzięki zastosowaniu różnych narzędzi analitycznych możliwa jest weryfikacja zainteresowań i potrzeb obecnych, jak i potencjalnych klientów. Szczególnie jest to przydatne w przypadku prowadzenia kampanii reklamowych AdWords, gdzie wykorzystując pozyskane informacje możliwe jest maksymalizowanie konwersji, czyli zwiększania sprzedaży, przy optymalizacji kosztów przeznaczanych na reklamę.

7. Ułatwia komunikację z klientami

Strona internetowa to także niepowtarzalna okazja do komunikacji z klientami. Od zapytań przez formularze, budowanie list adresowych, bezpośrednie telefony od zainteresowanych ofertą, po ankiety produktowe i publikowanie informacji prasowych oraz innych aktualności. Wpływa to bezpośrednio na wizerunek firmy w oczach potencjalnych klientów.

8. Dodaje prestiżu i zwiększa zaufanie

Posiadanie strony internetowej sprawia, że potencjalni klienci postrzegają firmę jako profesjonalną, co zwiększa do niej zaufanie. Obecnie, część konsumentów postrzega nieobecne w internecie firmy jako mało wiarygodne i nierzetelne. Opinia taka, w szczególności widoczna jest w młodszych pokoleniach, wychowujących się w świecie cyfrowym i czerpiącym większość wiedzy z sieci. Stąd też, funkcjonujące powszechnie powiedzenie “nie ma Cię w Google, nie istniejesz” jest cały czas aktualne i powinno być traktowane poważnie przez firmy.

Jak podaje Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji (Społeczeństwo Informacyjne w Liczbach 2015, Departament Społeczeństwa Informacyjnego, Warszawa 2015) ”Od pięciu lat odsetek firm z własną stroną internetową w Polsce pozostaje na poziomie 65%.”. Podążając za informacjami Eurostatu z 2017 roku odnotowano nieznaczny wzrost do poziomu 67% (Sprawozdanie z postępów Europy w zakresie cyfryzacji za 2017 r. (EDPR), profil krajowy Polski, Eurostat 2017). Nie zmienia to jednak faktu, wynik ten jest znacznie niższy niż w większości krajów UE, gdzie średni poziom to około 78%. Posiadanie firmowej strony internetowej, to nie tylko nowy kanał sprzedaży. To w coraz większym stopniu sposób na utrzymanie i rozwój biznesu. Budowanie wizerunku i możliwość zaprezentowania oferty potencjalnym klientom jest szczególnie istotne dla małych firm, zwłaszcza rozpoczynających swoją działalność, które mają małą siłę przebicia w porównaniu do znacznie większych graczy na rynku z rozbudowaną siecią kontaktów. Profesjonalnie przygotowana strona internetowa buduje zaufanie i pozwala dotrzeć do szerszej, w szczególności młodszej grupy odbiorców. Firmy niezależnie od rozmiaru powinny rozpatrywać decyzję o zaistnieniu w internecie, w kategoriach inwestycji. Samo już założenie strony internetowej może dać przewagę nad konkurencją. Ponadto, wszelkie dodatkowe inwestycje w SEM (Search Engine Marketing), czyli marketing w wyszukiwarkach internetowych, pozwalają rozszerzyć zasięg oddziaływania, a w rezultacie wpływają pozytywnie na przychody, zyski oraz markę firmy.

Stwórz swoją stronę już od 159 zł netto /mies.

Zobacz naszą ofertę

Stwórz swoją stronę już od 159 zł netto /mies.

Zobacz naszą ofertę

Skontaktuj się i zobacz, co możemy dla Ciebie zrobić

MAIL:
WingsBridge Digital: kontakt@wingsbridge.pl

TEL.:
WingsBridge Digital.: +48 516 025 113

Kampanie Ads
Zgoda 1 *
Sending

By |2018-02-02T18:24:15+02:00Styczeń 17th, 2018|

Leave A Comment

Share This