Strona główna/Artykuł/Jak sprzedawać sztukę online i obrazy przez Internet

Jak sprzedawać sztukę online i obrazy przez Internet

Jak sprzedawać sztukę online

Jak sprzedawać sztukę online to kwestia, nad którą artyści, handlarze i kolekcjonerzy debatują od lat. Tradycyjny rynek sztuki zawsze opierał się na uznanych galeriach i prywatnych kolekcjonerach. Pokazywanie swojej pracy, jak np. obrazy, w internetowej galerii sztuki lub na sklepie ecommerce pozwala dotrzeć do większej liczby potencjalnych nabywców.

Platformy crowdfundingowe

Artyści coraz częściej decydują się na sprzedaż obrazów i sztuki online, korzystając z nowych sposobów promocji. Jedna z dość nowych metod promocji nosi nazwę „finansowania społecznościowego” (ang. crowdfunding). Artyści mają możliwość prezentowania swojej twórczości i pozyskiwania środków na dalszy rozwój i działalność artystyczną dzięki wsparciu społeczności na zasadzie opłat subskrypcyjnych. Społeczność może wspierać twórczość artysty, w zamian uzyskując dostęp do unikalnej treści. Przykładem takiej platformy jest np. serwis Patronite.

Strona ze sklepem online

Inną formą sprzedaży sztuki online jest własna strona internetowa z opcją ecommerce, czyli sklepu internetowego. Artyści posiadający własną stronę mogą prezentować i sprzedawać swoją twórczość pomijając prowizje pośredników i promując się na własnych warunkach. Sprzedaż obrazów przez Internet przybiera na popularności. Istnieje wiele dostępnych opcji, które pomogą skalować koszty takiego rozwiązania.

Platformy handlowe

Inną podstawową metodą jest wykorzystanie możliwości sprzedaży dzieł sztuki na lokalnych platformach handlowych (marketplace). Te rynki mają zazwyczaj własne zasady dotyczące sprzedaży dzieł i obrazów, które mogą się różnić. Są one opcją, która pozwala na szybki dostęp do szerokiej publiczności, choć charakteryzuje się też większą konkurencją ze strony innych artystów, gdzie możemy “zniknąć w tłumie”. Mimo to powinny być na liście każdego artysty, dzięki niskim, wstępnym kosztom i niskiej barierze wejścia. Pośród tego typu platform można wymienić np. Allegro, Facebook Marketplace, Etsy.

Social Media

Proces sprzedaży obrazów online i innych dzieł sztuki za pośrednictwem platform mediów społecznościowych, staje się nieodłącznym trendem naszej rzeczywistości i pokolenia. Nie każdy artysta może liczyć na to aby jego prace były fizycznie wyświetlane w galerii sztuki. Różne dostępne platformy społecznościowe umożliwiają prezentowanie każdej twórczości. Platformy takiej jak Instagram, Behance mogą stanowić krok milowy w karierze artysty i sprawić, że będzie zauważony.

Kiedy podejmiesz decyzję o sprzedaży dzieł sztuki online, ważne jest, aby najpierw wiedzieć, jakie są możliwości i jak to robić. Właściwa kombinacja kanałów promocji, pozwoli dotrzeć do potencjalnych nabywców i zracjonalizować koszty. Artyści maja do dyspozycji paletę rozwiązań od strony internetowej z opcją bezpośredniej sprzedaży sztuki bez pośredników, po lokalne internetowe platformy handlowe oraz liczne kanały społecznościowe umożliwiające integracje ze wspomnianymi stronami. Jeśli rozważasz sprzedaż dzieł sztuki online, zrównoważone podejście i dobór metod najbardziej odpowiednich dla twojej twórczości, może pomóc ci osiągnąć sukces i dotrzeć do szerszej publiczności.

By |2021-01-12T16:13:54+01:0014 stycznia, 2021|

Skontaktuj się i opisz czego potrzebujesz

Share This