52% Zwiększenie dochodów sklepu z personalizowanymi prezentami z 9 letnią tradycją poprzez ekspansję na rynek niemiecki – strona www oraz kampania Google Ads.
SPRAWDŹ PRZYKŁAD NASZYCH DZIAŁAŃ
PROBLEM
Firma z branży spersonalizowanych prezentów odnotowała spadek tempa wzrostu sprzedaży. Sześciomiesięczny projekt, zrealizowany we współpracy firmy z WingsBridge, wpłynął na znaczny wzrost zarówno sprzedaży jak i dochodów:
ROZWIĄZANIE
0%
Zwiększyliśmy liczbę zamówień o 29% np. do istniejących 10 000 zamówień pozyskaliśmy dodatkowe 2 900 z nowego rynku niemieckiego
0%
Prawie dwukrotnie bo o 94% zwiększyliśmy przychody od nowych klientów np. z poziomu 100 zł do 194 zł.
0%
Klient zagraniczny był również prawie dwukrotnie bardziej dochodowy wzródł o 79% np. podniósł się z 50 zł do 89,50 zł
0%
Dochodowość firmy wzrosła nie tylko dzięki nowym klientom ale również dzięki ich większej dochodowości i poprawił się o 52% np. z 500 000 do 759 550 zł.
1. ANALIZA
Zagregowanie i analiza wewnętrznych danych firmy z różnych źródeł, zarówno online, jak i offline.
- Zaawansowana analityka online – wdrożona w miejsce istniejącej, podstawowej instalacji Google Analytics. Miesięczny okres na gromadzenie potrzebnych danych (dane jakościowe, ilościowe) do podjęcia kolejnych działań
- Analiza struktury przychodów i kosztów firmy – Stworzenie wspólnego dashboardu – korzystanie z danych, nie opieranie się na domysłach
2. WNIOSKI
Zestawienie uzyskanych danych wewnętrznych firmy z rynkowymi.
- Zestawienie strony podażowej z popytową – na podstawie danych, wybór produktów o optymalnym wskaźniku potencjału rynkowego (popyt/cele i możliwości podażowe firmy)
- Analiza lokalnej konkurencji – plan dotarcia do ściśle określonej grupy odbiorców, bazujący na przewagach konkurencyjnych firmy
3. WDROŻENIE
Wykorzystanie wiedzy zgromadzonej w poprzednich 2 krokach – stworzenie Marki, Strony i Kampanii.
- Pełna kontrola nad budżetem – Witryna w pełni otagowana pozwala na całkowitą kontrolę i optymalizację wydatkowanego budżetu
- Weryfikacja założeń – koncentracja na metodach dotarcia o najwyższym zwrocie z inwestycji (ROI) oraz optymalizacja koszt pozyskania klienta (CPA)
- Testy A/B, heatmapy, testy multiwariatywne – Wykorzystanie narzędzi optymalizacyjnych do wyboru najskuteczniejszych kreacji i maksymalizację współczynnika konwersji użytkowników strony
4. OPTYMALIZACJA
Wdrażanie zmian na podstawie danych jakościowych i ilościowych, zgromadzonych z wykorzystaniem narzędzi do zbierania feedbacku od klientów, umożliwiających dalszy wzrost efektywności kampanii.
- Stworzenie nowej marki – odpowiadająca i wykorzystująca konkretne potrzeby rynkowe. Marka nowoczesna, innowacyjna, wpisująca się w trendy. Odzwierciedla przekaz w logu i całej komunikacji.
- Stworzenie strony www – stworzenie kreacji, landing page’y pod konkretne frazy kluczowe i dla określonej grupy odbiorców. Optymalizacja techniczna i pod kątem pozycjonowania i długoterminowych korzyści wynikających z płatnych kampanii Adwords.
- Wprowadzenie nowej marki dzięki reklamie Google AdWords – wykorzystanie linków sponsorowanych, remarketing, Google Shopping i sieć reklamowa.